מה הקשר בין קוד QR ליצרנית הרכב המובילה בעולם?

אתם וודאי מכירים את קוד ה-QR, הבר-קוד שמופיע בכל כך הרבה מודעות, כתבות בעיתונות ושלטי חוצות ושניתן לסרוק אותו מכל טלפון חכם על מנת לגלוש לאתר אינטרנט, להוריד אפליקציה או לקבל מבצע מיוחד. מה שאתם וודאי לא יודעים זה שקוד ה-QR הראשון הומצא לפני כמעט 20 שנה במפעלי TOYOTA ביפן. 
ה- QR Code) Quick Response Code) הומצא ב-1994 על ידי דנסו, חברת בת של TOYOTA. ההמצאה פותחה לצורך קידוד חלפים בפסי הייצור במפעלי טויוטה ביפן. החידוש שהביא ה-QR Code הוא היכולת לקודד כמות גדולה מאוד של נתונים ועם זאת לפענח אותם בצורה מהירה ביותר. היתרונות האלה הם שגרמו ל-QR Code לצאת מגבולות תעשיית הרכב אל תחומים רבים נוספים, כמו מעקב מוצרים, ניהול מסמכים והשימוש הכי מוכר לנו היום: שיווק ופרסום באמצעות טלפונים חכמים.
ב-QR Code ניתן לקודד סוגים שונים של מידע: מספרים, אותיות ואף משפטים שלמים. עם זאת, השימוש הנפוץ ביותר בטכנולוגיה הוא לצורך קידוד כתובות אינטרנט. בזכות הקלות שבה ניתן לסרוק את הקוד בטלפון הנייד ולגלוש מיידית לאינטרנט, משתמשים מפרסמים רבים ב-QR Code כדי להפנות לקוחות פוטנציאליים לאתרי אינטרנט, חנויות מקוונות, משחקי רשת או אפליקציות להורדה ישירות למכשיר הנייד.

עוד כמה עובדות מעניינות על ה-QR Code:

  • Code QR יכול להכיל עד 7,089 ספרות נומריות או 4,200 תווים אלפביתים, מה שמאפשר לכלול משפטים שלמים בתוך הקוד.
  • ל- TOYOTA יש פטנט על המצאת ה-QR Code, אך היא בחרה לשחרר את השימוש בקוד QR לשימוש חופשי, מה שאומר שאין צורך ברישיון על מנת להשתמש בו. ניתן למצוא הרבה אתרים באינטרנט שמאפשרים לייצר קוד כזה בקלות ובחינם.
  • קוד QR לא חייב להיות שחור-לבן. ניתן ליצור את הקוד בכל צבע שרוצים, כל עוד יש ניגוד מספיק בולט בין שני הצבעים שבהם משתמשים.

 

 למידע נוסף באתר וויקיפדיה סרוק את ה QR הבא:

qrcode_wikipedia.png

התמונות באתר הינן להמחשה בלבד

© כל הזכויות שמורות ליוניון מוטורס WW3 Ltd פיתוח אתרים