Toyota Yaris

החדשה – בישראל

מכונית הסופר מיני הפופולרית מצוידת במנוע בנזין חדש חזק וחסכוני המעניק תוספת כח של 10% במקביל לירידה של 10% בצריכת הדלק. המכונית הבטוחה ביותר בסגמנט מצוידת במערכת בטיחות מקורית ומתקדמת Toyota Safety Sense. ההיברידית היחידה בסגמנט הסופר מיני כוללת כעת ביצועים וחווית נהיגה משופרת ושקטה יותר.

פורסם: 04.05.2017

יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, משיקה את היאריס החדשה. העירונית הפופולרית של טויוטה כוללת למעלה מ-900 חלקים חדשים והיא מציגה שורה של שיפורים וחידושים בתחומי העיצוב, הביצועים, האיכות והבטיחות. היאריס החדשה כוללת מנוע בנזין חדש והיא מבססת באופן משמעותי את יתרונותיה המוכחים והמוכרים של המכונית האהובה והפיכתה לאטרקטיבית עוד יותר בשוק המתאפיין ברמת תחרות גבוהה מאוד.

מאז השקת הדגם בשנת 1999 בישראל, נמכרו כ-35,000 מכוניות טויוטה יאריס, והיא מהדגמים המצליחים ביותר של טויוטה בישראל. גם כיום, כ-90% ממכירות היאריס הן לשוק הפרטי, והיא ידועה כמכונית בעלת שמירת ערך גבוהה מאוד וזמן מכירה קצר בשוק יד שנייה.

מנוע בנזין חדש חזק וחסכוני

היאריס החדשה מציינת את השקתו של מנוע בנזין 4 צילינדרים חדש בנפח 1.5 ליטר המחליף את מנוע ה-1.33 ליטר אשר שימש בדור הקודם. מנוע זה פותח תוך מחשבה על תקן פליטות המזהמים העתידי Euro 6c והמבחנים למדידת מזהמים בנהיגה בעולם האמיתי (RDE (Real Driving Emission. המנוע החדש של טויוטה נהנה מתכונות טכניות חדשות המעניקות ביצועים טובים ונהיגה מהנה יותר, ובה בעת מפחית עד 10% בצריכת הדלק, תוך שימוש במשתני מבחן NEDC נוכחיים. צריכת הדלק בדגם הבנזין עומדת על 20.8 ק"מ/ליטר בנסיעה משולבת.

המנוע החדש בעל 112 כוח סוס ומשיג מומנט שיא של 13.9 קג"מ ב- 4,400 סל"ד. הוא מאופיין בתגובה המבטיחה נסיעה נוחה בתנועה בערים ובכביש הפתוח כאחד. המנוע החדש משיג שיפור זמן האצה מ-0 ל-100 ב-0.8 שניות, בהשוואה למנוע הקודם בנפח 1.33 ליטר (11.2 במנוע החדש לעומת 12).
המנוע החדש גם משיג נצילות תרמית בשיעור של 38.5% ונחשב מהטובים ביותר בקטגוריה.

ביצועים משופרים להיברידית היחידה בסגמנט, נסיעה שקטה יותר, נוחות נהיגה ושליטה משופרות

טויוטה יאריס היא ההיברידית היחידה בסגמנט הסופר מיני, וכיאה לרכב היברידי היא מציעה צריכת דלק מעולה העומדת על על 27.8 ק"מ/ליטר בנסיעה משולבת.
שיפור שבוצע בחיבורי יחידת המנוע ההיברידי למרכב, מסייע גם הוא ליאריס ההיברידית החדשה להשיג נסיעה נוחה יותר, עם פחות רעידות הנובעות מתנועת המנוע כאשר נוסעים על פני משטחים לא אחידים. בנוסף, שינויים הוכנסו גם בבולמי הזעזועים בכדי לשפר את הנוחות תוך שמירה על ביצועי השליטה ברכב. הגה הכוח הותאם להפחתת חיכוך ותגובה חלקה יותר לתגובות הנהג. יכולת השליטה בפניות שופרה על ידי התאמה טובה יותר בין מאמץ ההיגוי של הנהג לתגובת המכונית.

/
אמירה עיצובית חזקה מבחוץ – עיצוב אקטיבי ודינמי אך מעודן

עיצוב הוא שיקול חשוב עבור לקוחות במיוחד בסגמנט הסופר מיני, וצוות טויוטה במרכז העיצוב האירופי שקד על הענקת מראה אקטיבי ודינמי יותר. היאריס החדשה משדרת אמירה עיצובית חזקה יותר, ומציגה עיצובים חדשים לחלק הקדמי והאחורי שנועדו להעניק למכונית עיצוב הרמוני ולבטא מראה דינמי ואקטיבי יותר. המראה המעודן מציע גימורים איכותיים במרכב ובתא הנוסעים, וכן אפשרויות בחירת צבעים חדשות.

התוצאה היא צורה דינמית ורגשית יותר המעצימה את עקרונות העיצוב Keen Look ו- Under Priority של טויוטה. חלקה הקדמי של המכונית כוללת פגוש קדמי חדש היוצר צורת "קטמרן", תחושה של רוחב ונוכחות חזקה יותר על הכביש. הגריל החדש מעניק מראה בולט יותר, בעיצוב כוורת דו-גווני ומערך שיפועים אופקיים "מדורגים" להשגת אפקט תלת ממד מושך עין.

התוצאה היא צורה דינמית ורגשית יותר המעצימה את עקרונות העיצוב Keen Look ו- Under Priority של טויוטה. חלקה הקדמי של המכונית כוללת פגוש קדמי חדש היוצר צורת "קטמרן", תחושה של רוחב ונוכחות חזקה יותר על הכביש. הגריל החדש מעניק מראה בולט יותר, בעיצוב כוורת דו-גווני ומערך שיפועים אופקיים "מדורגים" להשגת אפקט תלת ממד מושך עין.

עיצוב אחורי המרחיב את הדגש האופקי עם יחידות תאורה אחורית חדשות המתפשטת מהכנפיים האחוריות לדלת עצמה. בהתאם לדרגת הגימור של הדגם, האורות האחוריים כוללים פנסים אחוריים ופנסי בלימה מסוג LED המעידים על איכותה של היאריס החדשה, ובדומה לפנסים הקדמיים, מציגים יחידות תאורה ייחודיות אופייניות. גם מאחור, נוצרה ארכיטקטורת "קטמרן" עם עיצוב פגוש חדש המשתלב בהרמוניה עם קווי דלת תא המטען.
ליאריס החדשה שני עיצובי גלגלים חדשים: כיסוי גלגל כסוף 15 אינצ', וחישוקי סגסוגת קלה 15 אינצ'. היא מגיעה ב-9 צבעים שונים ו- 3 צבעים לדגם ה- BLACK TOP.

/
עיצוב רענן ומודרני מבפנים

השינויים בחלל הפנים מעניקים תחושה מודרנית, במיוחד עם צבעים וגימורים חדשים וכן שיפורים בתצוגת לוח המכשירים והבקרה. הגרסאות כוללות כעת צג מידע TFT צבעוני בלוח המחוונים של הנהג.

השינויים בחלל הפנים של היאריס התמקדו בהקניית אווירה מודרנית בתא הנוסעים, תוך שילוב ריפודים, צבעים ופרטי גימור חדשים כדי להבטיח ארגונומיה מצוינת וביצועי ממשק אדם מכונה (HMI) טבעיים יותר.
השעונים בלוח המחוונים של הנהג מסודרים בסידור "דו-עיני" חדש של שתי חוגות אנלוגיות בצדי צג מידע TFT צבעוני בגודל 4.2 אינץ'.

מערכת הבטיחות המקורית Toyota Safety Sense כסטנדרט

טויוטה מציבה את הבטיחות כערך עליון ושואפת לכך שיתרונות הטכנולוגיה המתקדמת לא יהיו מוגבלים רק לדגמים יוקרתיים ברמת אבזור גבוהה. Toyota Safety Sense, מערכת הבטיחות המקורית של טויוטה, מגיעה כסטנדרט בדגמי היאריס החדשים (למעט דגםSOL ). חבילת הבטיחות האקטיבית המקורית כוללת מערכות לסיוע במניעת תאונות או בהפחתת חומרתן אם בסופו של דבר מתרחשת תאונה: מערכת קדם התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, אור גבוה משתנה אוטומטית, התרעה על סטייה מנתיב והתרעה על תמרורי תנועה.

במהירויות של בין 10 ל-80 קמ"ש, מערכת ההתראה לפני התנגשות מזהה כלי רכב מלפנים ומפחיתה את הסכנה של פגיעה בהם מאחור. כאשר קיימת אפשרות של התנגשות היא מעודדת את הנהג לבלום באמצעות התראה ויזואלית וקולית. מערכת PCS גם דורכת את מערכת הבלמים כדי להעניק כוח בלימה מוגבר כשהנהג לוחץ על דוושת הבלמים. אם הנהג אינו מגיב בזמן, המערכת אקטיבית ומפעילה באופן אוטומטי את הבלמים, מפחיתה את מהירות הנסיעה בכ-30 קמ"'ש עד כדי עצירה מוחלטת, כדי למנוע את ההתנגשות או להפחית את עוצמת הפגיעה.

מערכת אור גבוה משתנה אוטומטית מזהה את פנסי המכוניות הנוסעות בכיוון הנגדי ואת הפנסים האחוריים של המכוניות מלפנים ועוברת אוטומטית בין אור נמוך וגבוה על מנת למנוע סנוור של נהגים אחרים, תוך שמירה על התאורה האופטימלית בנהיגת לילה.

מערכת התרעה על סטייה מנתיב מנטרת את סימוני הנתיב על הכביש ועוזרת למנוע תאונות הנגרמות בשל סטיית המכונית מנתיבה. אם היאריס מתחילה לסטות מהנתיב שלה מבלי לאותת, המערכת מזהירה את הנהג באמצעות התרעה קולית וחזותית.

התרעה על תמרורי תנועה מיידעת את הנהגים על אזהרות והוראות חשובות בכביש. המערכת מזהה תמרורים כגון הגבלת מהירות והגבלות "איסור עקיפה" ומציגה אותם על צג המידע הצבעוני בלוח המחוונים של הנהג. אם הנהג עובר את המהירות המותרת, המערכת תדליק נורת אזהרה ותפעיל התרעה קולית.

בנוסף, כל דגמי היאריס כוללים 7 כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. לשיפור נוסף בתחום זה, חגורות הבטיחות במושב האחורי כוללות כעת מנגנון קדם מתיחה עם מגבילי כוח. משענות הראש עוצבו מחדש כדי לספק הגנה טובה יותר נגד פציעה מסוג צליפת שוט וצורת כריות אוויר וילון שונתה. התקנת מושב בטיחות לילדים הפכה קלה יותר עם שיפורים במערכת ה- ISOFIX.

מדיניות הפרטיות שלנו

אנו עושים שימוש ב"עוגיות" (cookies) באתר על מנת לספק לך שירות טוב יותר. אם אתה מסכים לכך, המשך להשתמש באתר כרגיל, או למד כיצד לנהל את ה"עוגיות".