אזור: רמות מנשה
אורך: כ- 30 ק"מ
משך: כחצי יום טיול נקודת התחלה: בת שלמה, המושבה
נקודת סיום: צומת מגידו, תחנת דלק
עונה מומלצת: כל השנה ובמיוחד באביב ובחורף (למעט בימי גשם)
מגבלת שטחי אש: חלק מהמסלול עובר בשטח אש פעיל ולכן פתוח לטיול בסופי שבוע ובחגים בלבד.

ramot-menashe-image
מפה באדיבות שביל נט. כל הזכויות שמורות לחברת שביל נט

לפניכם מסלול מקסים, קליל ומגוון. בחורף עלול להיות בוצי. באביב (ובחורף) שופע נחלים זורמים ומעיינות מפכים.
נקודת ההתחלה היא המושבה בת שלמה (בת שלמה דרום), על כביש 70.

הגעתם? אתם ברחבת חניה גדולה. מולכם בית אבן צנוע שנושא את הכתובת "בת שלמה מושבה נוסדה 1889".
משמאל לבית יש כביש צר שיורד במורד. על עץ האורן בצד שמאל של הכביש יש סימון שבילים אדום.
כאן צריך לאפס את מד המרחק ולנהוג בכביש הצר הזה בירידה – מכאן ועד סוף המסלול בהתאם לציר הניווט שמופיע באפליקציה OFF ROAD.
להנחיות כיצד להתקין ולהשתמש באפליקציה – לחצו כאן.

ניתן להורדת את אפליקציית Offroad דרך חנות האפליקציות בנייד שלכם.
האפליקציה מציגה מפה אונליין / אופליין ואת ציר המסלול. יש לטעון לתוכה את המסלול או להפעיל מסלול שאחד המשתמשים העלה למאגר הפומבי, במהלך הניווט בשטח, תוכלו לראות אייקון המסמן את מיקום הרכב שלכם כך שקל מאוד לראות אם אתם על המסלול או לא.

2.0 ק"מ – ממשיכים ישר וחוצים את ערוץ הנחל – נחל דליה. הנחל הזה מתחיל באזור קיבוץ דליה (מכאן שמו) והוא נחל איתן, כלומר זורם קבוע גם בימות הקיץ. נחלים איתנים הם תופעה בסך הכל נדירה (ומבורכת!) בארץ.
3.6 ק"מ – חולפים על פני מעבר בקר. בהמשך הדרך מטפסת לגבעה והופכת סלעית במקצת – לא צריך להתרגש: לחיצה קבועה על דוושת הדלק, כדאי לשלב LOW. במקרה של הצלבות, בקרת המשיכה של הלנדקרוזר שלכם תתגבר על המכשול בקלות.
4.0 ק"מ – צומת T, חיבור עם דרך מסומנת בסימון שבילים ירוק. כאן פונים שמאלה, כיוון צפון מזרח.
4.5 ק"מ – צומת. צריך לפנות שמאלה, לצורך גיחה הלוך-חזור לנקודת תצפית.
5 ק"מ – מגיעים לראש הגבעה, נקודת גובה 186, שקיבלה את הכינוי "הבקתה השרופה". יש כאן נוף נהדר ושפע עצים שמעניקים צל. מקום מומלץ להפסקה. כאן גם מאפסים את מד המרחק.
300 מ' – בחזרה לצומת הקודם והפעם פונים שמאלה (דרך מעבר בקר).
500 מ' – בירידה. ברקע כביש 6 והגשר.
800 מ' – צומת T, חיבור עם דרך עפר ראשית. מאפסים (שוב) את מד המרחק. פונים ימינה עם הסימון השחור (4340) ונוסעים בכיוון דרום, במקביל לקו המתח ובמקביל לכביש 6.

1.6 ק"מ – פונים שמאלה, מתחת לגשר של כביש 6. במקום פינת מנוחה לזכר אבנר ישראלי, עובד חברת חוצה ישראל. אחרי שעוברים מתחת לגשר יש לפנות ימינה ואז מייד שמאלה, בדרך שההתחלה שלה ממוקמת מעל צינור בטון ושעוברת (1.7 ק"מ) דרך מחסום בקר.
נוסעים לאורך נחל תנינים.
תאמינו או לא, אבל בעבר היו פה תנינים של ממש.
התנין האחרון ניצוד בשנת 1912. זה למעשה, התנין הטבעי האחרון של ארץ ישראל. איך הגיעו לכאן תנינים? האגדה מספרת על שני אחים ששלטו בקיסריה. אחד חולה בצרעת. היה צריך לרחוץ כל יום בנחל. האח השני שרצה שלטון יחיד הביא זוג תנינים ממצריים, קיווה שהם יטרפו את האח כשהוא יורד לרחוץ בנחל. מאז התנינים התרבו.
4.3 ק"מ – מגיעים לכביש. מאפסים את מד המרחק. פונים שמאלה, על הכביש.
1.0 ק"מ – עוד גשר אירי וחניון גבעת הרקפות ואז מתחברים לכביש מספר 672.
1.2 ק"מ – פונים שמאלה על גבי כביש 672 (השלט מורה "קיבוץ דליה"). נוסעים לאורך שדירת הברושים.

1.6 ק"מ – מייד בקצה שדירת הברושים (שמימין לכביש) צריך לפנות ימינה – דרך עפר טובה עם סימון שבילים ירוק ומייד ימינה סימון כחול.
4.0 ק"מ – מעלינו מתנוססת גבעה יפה מכוסה עצי אורן (כל השנה) ורקפות (בחורף). מקום טוב להפסקה.
6.8 ק"מ – מתקרבים לעליה תלולה. למעשה שתי עליות, הימנית מאתגרת יותר.
7.1 ק"מ – סוף טיפוס. במזלג פונים ימינה ומייד שמאלה, לעבר שורת הברושים.
7.3 ק"מ – בצומת פונים שמאלה. ירידה תלולה וממשיכים לאורך קו העצים.
7.9 ק"מ – ישר.
9 ק"מ – לאורך ובצמוד לנחל – זהו נחל קיני.
12.8 ק"מ – מגיעים למאגר (הבריכה היפה שמימין). יורדים ימינה לערוץ, חולפים בסמוך לתחנת שאיבה. יש כאן סכר קטן ויש סימון שבילים אדום.
13.1 ק"מ – עולים את העלייה הקטנה בצד השני ופונים שמאלה.
ממשיכים בדרך העפר מזרחה (ערוץ נחל קיני למטה משמאל)
14.1 ק"מ – מגיעים לתחנת הדלק של צומת מגידו. סוף מסלול.

מדיניות הפרטיות שלנו

אנו עושים שימוש ב"עוגיות" (cookies) באתר על מנת לספק לך שירות טוב יותר. אם אתה מסכים לכך, המשך להשתמש באתר כרגיל, או למד כיצד לנהל את ה"עוגיות".