טויוטה יאריס החדשה נולדה לחיים עירוניים │ Toyota Israel
  1. Company
  2. News, Stories and Events
  3. Yaris 2020

טויוטה יאריס החדשה

נולדה לחיים עירוניים

טויוטה יאריס החדשה תוכננה כדי לתת מענה לאתגרים היומיומיים ההולכים וגדלים של החיים העירוניים.

 

כללי:

• הופעת בכורה עולמית ליאריס החדשה
• בפעם הראשונה שארכיטקטורת (Toyota New Global Architecture (TNGA מיושמת במכונית קומפקטית
• פלטפורמת GA-B החדשה מעניקה סטייל, פרקטיות, הנאת נהיגה ובטיחות מירבית
• מערכת Hybrid Dynamic Force ‏1.5 חדשה - משלבת בין יעילות לבין תגובה משופרת
• המכונית הקומפקטית הבטוחה בעולם

ללקוחות כיום יש ציפיות רבות ממכונית קומפקטית. הם אנשים עסוקים החיים בסביבות עירוניות צפופות המציבות בפניהם אתגרים שרק הולכים וגדלים. 
הם מצפים שהמכונית תשדר סטייל אבל גם תהיה פרקטית. הם רוצים שיהיה קל להחנות אותה, שהיא תהיה זריזה בתוך עיר ונוחה בנסיעות ארוכות יותר. הם מצפים לבטיחות ברמה גבוהה ולעלויות אחזקה נמוכות ככל האפשר. בנוסף, יש להם מודעות סביבתית יותר מאי פעם, והם מחפשים פתרונות רלוונטיים המתאימים לשגרת היומיום שלהם ולסביבה. 

וכמובן, הם רוצים גם שהמחיר יהיה נוח. 
כדי לענות על דרישות אלו שרק הולכות וגדלות, היאריס החדשה מביאה בפעם הראשונה את פילוסופיית (Toyota’s New Global Architecture (TNGA החדשה לקטגוריית המכוניות הקומפקטיות.
היא מיושמת ביאריס החדשה לראשונה באמצעות שימוש בפלטפורמת GA-B החדשה ובמערכת היברידית TNGA מדור רביעי עם 3 צילינדרים.
לגישה זו נוספים חידושים במערכות אקטיביות ופסיביות ליצירת המכונית הקומפקטית הבטוחה בעולם
.

פלטפורמת GA-B מאפשרת עיצוב מלא סטייל ומראה חיצוני מתוחכם

• עיצוב חיצוני עוצמתי ומהודק המבטא גמישות וקומפקטיות
• קצרה יותר, רחבה יותר ונמוכה יותר מהדגם הנוכחי
• עיצוב חיצוני חכם למקסום המרחב הפנימי
• שימוש בחומרים חדשניים וברמה חדשה של איכות תחושתית 

 

קונספט העיצוב החיצוני של היאריס החדשה מוגדר כמכונית "הדוקה וגמישה" (Condensed and Agile), מהנה ומוכנה תמיד להיות בתנועה.
הממדים ה"הדוקים" שלה מבדילים אותה בקטגוריית השוק, שבה מכוניות חדשות הופכות גדולות יותר בכל גרסה חדשה שיוצאת. טויוטה, לעומת זאת, הקטינה אך אורכה הכולל של היאריס ב-5 מ"מ, אך במקביל הגדילה את בסיס הגלגלים ב-50 מ"מ, וכך הבטיחה שהמכונית תהיה זריזה וקלה לתמרון בנהיגה בעיר ובחניה, תוך שמירה על מרחב פנימי נוח של תא הנוסעים - זוהי תמצית אופייה כמכונית "גדולה-קטנה".

פלטפורמת GA-B איפשרה להפחית 40 מ"מ בגובה הכולל, מבלי לפגוע במרווח הראש, כיוון שהנהג והנוסעים יושבים נמוך יותר. מכסה מנוע נמוך יותר תורם לשדה ראייה קדמי משופר לנהג. הוספת 50 מ"מ לרוחב מכוניות יוצרת מרחב גדול יותר מקדימה ומאחור, ואילו מפשק גלגלים רחב יותר מקדימה ומאחורה מוסיף למראה נמוך ורחב יותר של היאריס החדשה. 

סגנון העיצוב החיצוני מעצים את האפקט המהודק עם קווי אופי חזקים בצדי המכונית המשדרים תחושה של תנועה קדימה. כנפיים חזקות מקדימה ומאחור מוסיפות למראה ההדוק הכולל, ויחד עם פאנלי דלת מפוסלים, משדרים זריזות ואופי של מכונית ה"מוכנה לצאת לדרך".
עיצוב החזית מתמקד בגריל הקדמי הגדול וסמל טויוטה שבמרכז. המעצבים הגבירו את המראה הדינמי על ידי משיכת הבסיס של קורת A לאחור והגדלת אורך מכסה המנוע. הפנסים החדשים כוללים טכנולוגיית LED ופנסי איתות הממוקמים בין פנסי היום. 
הפנסים מתארכים לכיוון הגלגלים הקדמיים ומעניקים סגנון דומיננטי, אך הם גם גורמים לשלוחה הקדמית להיראות קצרה יותר.

עיצוב חלל הפנים מונחה על ידי העיקרון "פחות זה יותר", היוצר אזור פתוח ומרווח לנהג ולנוסע במושב הקדמי. שימוש בחומרים איכותיים כולל גימור לבד חדשני לפאנלים של הדלתות, ובפעם הראשונה ביאריס לוח מחוונים soft-touch המעניק אווירה חמימה יותר לתא הנוסעים.
איכות תחושית ממלאת תפקיד מרכזי בכל הנוגע למגע, הפעלה וצליל של הבקרים, הצבעים, התאורה, הצורות, הדוגמאות, הגרפיקה והמראה הכולל. 

סביבת הנהג פותחה סביב הקונספט של "ידיים על ההגה, עיניים על הכביש". 
המידע מוצג בצורה ברורה וישירה לנהג משלושה מקורות המחוברים ביניהם: 
מסך המגע המרכזי, צג מידע TFT בלוח המחוונים ומסך עילי צבעוני 10 אינץ'. המסך הצבעוני העילי הגדול עוזר לנהג/ת להתמקד בנהיגה עם פחות הסחות דעת. הוא מקרין נתוני נהיגה עיקריים ואזהרות כגון התראות ניווט ומיגבלות מהירות על השמשה בשדה הראייה של הנהג. 
לוח המחוונים מציגם מדדים דיגיטליים כפולים בצדי צג המידע TFT ועליהם חיפוי צר בלבד. כמו כן, גלגל ההגה הוקטן כדי לקבל נראות טובה יותר התומכת בעיקרון "ידיים על ההגה, עיניים על הכביש".

 

פלטפורמת GA-B תוכננה לנהיגה מהנה

• מאפשרת נהיגה בטוחה וטבעית עם ביצועים מדויקים וזריזים
• מרכז כובד נמוך ותנוחת נהיגה אופטימלית
• מרכב קשיח במיוחד תורם לשליטה וליציבות

 

פיתוח הפלטפורמות מבוססות TNGA של טויוטה אפשרו שיפור מרחיק לכת בנוחות הנהיגה, התמרון והסגנון של מספר דגמים חדשים. ראשית, פלטפורמת GA-C למכוניות בגודל בינוני היא הבסיס לחידושים באופי הנהיגה ולאטרקטיביות של הפריוס מהדור החדש, ה-C-HR והקורולה שהושקה לאחרונה. פילוסופיית TNGA הוכיחה גם את התאמתה למכוניות סדאן גדולות יותר ורכבי SUV, עם פלטפורמת GA-K שעליה מבוססים הקאמרי החדשה וה-RAV4 החדש בהצלחה רבה.

כעת, עם פיתוחה של היאריס החדשה, טויוטה רותמת לראשונה את כוחה של פלטפורמת TNGA לשיפור ביצועיה של המכונית הקומפקטית. לפלטפורמת GA-B החדשה יש חלק מרכזי בהנאת הנהיגה המשופרת של היאריס החדשה, והיא מעניקה תחושה טבעית ובטוחה. יציבות המכונית מעניקה ביטחון, ותגובתה לפעולות הנהג טבעית ומדויקת וגורמת לתחושה של זריזות מוגברת. 

השילוב בין מכונית קומפקטית, מראה רחב ונמוך, התכונות הדינמיות של פלטפורמת GA-B והביצועים של מערכת ההנעה ההיברידית מהדור הרביעי יוצרים אופי זריז וסוחף שיש לו חלק מרכזי ברגשות שמעוררת היאריס החדשה. בתוך העיר יש לה תגובות חדות ומהירות. בד בבד, הביצועים והשליטה מעניקים נהיגה חלקה ונינוחה הרצויה בנסיעות ארוכות יותר בכבישים מהירים או בשיוט בכביש פתוח.

בדומה לדגמים אחרים המבוססים על ארכיטקטורת  TNGA, תחושת השליטה של 
הנהג/ת והחיבור שלו עם המכונית מוגברים על ידי התנוחה מאחורי ההגה. 
פלטפורמת GA-B מאפשרת למקם את מושב הנהג נמוך יותר ויותר לאחור (60+ מ"מ לעומת הדגם הנוכחי) לכיוון מרכז המכונית, מה שעוזר להפחית את מרכז הכובד של המכונית. היא גם יוצרת תנוחת נהיגה הגורמת למעורבת רבה יותר, עם ארגונומיה משופרת ויכולת התאמה טובה יותר. גלגל ההגה מוצב קרוב יותר לנהג, עם זווית הטיה גדולה בשש מעלות. 

כמו בכל הדגמים המבוססים על ארכיטקטורת TNGA, מרכז הכובד ביאריס החדשה נמוך, למעשה הוא נמוך ב-15 מ"מ מהדגם הנוכחי, מה שמעניק למכונית מאפייני כוח התמד טובים יותר. השלדה מתאפיינת גם היא באיזון משקל טוב יותר, המשפרי את יציבות הבלימה ומרחקי העצירה, ואילו קשיחות הפיתול המשופרת של המרכב תורמת ליכולת תמרון משופרת, זריזות ויציבות של המכונית.

מתלים חדשים עם תמוכת מקפירסון קדמית וקורת פיתול אחורית כוללים חיכוך מופחת בתמוכות הקדמיות, קפיצים רכים יותר והגברת קשיחות הגלגול האחורית מ- 320Nm/deg  ל-580 ובכך משפרת את הדינמיות של היאריס החדשה, מפחיתה את גלגול המרכב בפניות ומגבירה את הזריזות.
פלטפורמת GA-B אפשרה גידול משמעותי בקשיחות המרכב, המשפרת את  יציבות הרכב ואת נוחות נהיגה, לצד פחות רעש ורטט. 

 

מערכת HYBRID DYNAMIC FORCE ‏1.5 חדשה - מהירת תגובה ויעילה יותר

• מערכת Hybrid Dynamic Force ‏1.5 חדשה 
• בנסיעה עירונית קרוב ל- 80% מהנסיעה נעשית ב-0 פליטת מזהמים.
• מהירת תגובה משופרת הודות לגידול של 15% בהספק משולב וגידול של יותר מ-20% ביעילות צריכת הדלק.
• טכנולוגיה היברידית דור 4 מותאמת באופן מיטבי למשקל, למרכב וליעילות.
• כוללת מנוע בנזין Dynamic Force ‏1.5 חדש עם 40% נצילות תרמית 

 

הטכנולוגיה ההיברידית בטעינה עצמית המובילה של טויוטה מושתתת על יותר מעשרים שנות ניסיון. עם מיליארדי קילומטרים של נהיגה ברחבי העולם, המכוניות ההיברידיות של טויוטה הוכיחו את איכותן, עמידותן ואמינותן יוצאות דופן. על פי ההערכה המכוניות ההיברידיות של טויוטה נוסעות יחד מעל 500 מיליון קילומטרים מדי יום ברחבי העולם.

מאז השקת הפריוס הראשונה בשנת 1997, Toyota Motor Corporation 
מכרה יותר מ-14 מיליון מכוניות היברידיות בעולם כולו - כולל 2.5 מיליון מכוניות 
באירופה- והיא משפרת בהתמדה את הטכנולוגיה ומשווקת דגמים חדשים למגוון 
רחב של קטגוריות שוק. היאריס ההיברידית, הדגם ההיברידי המלא הראשון 
בקטגוריה B (סופר מיני), יצאה לשוק בשנת 2012, ומאז נמכרו יותר מ-500,000 מכוניות באירופה, והיא ביססה את מעמדה כמכונית שיש לה חלק חשוב ביצירת מודעות ציבורית רחבה והערכה ליתרונות המערכת ההיברידית של טויוטה.

המערכת ההיברידית מדור 4 נבדקה גם בערים שונות ברחבי אירופה והתוצאות מראות כי כאשר משתמשים בה באזורים עירוניים, קרוב ל-80% מזמן הנהיגה נעשה באפס פליטת מזהמים.

תוצאות מדהימות אלו התאפשרו הודות לארכיטקטורת Toyota Hybrid System, אשר למעשה סיפקה את כל האלמנטים של מכונית חשמלית עם מנועים בעלי הספק גבוה ורכיבי בעלי מתח גבוה, ובד בבד מנוע יעיל ביותר במחזור אטקינסון.

הטכנולוגיה ההיברידית מדור 4 החדשה של טויוטה עשתה את הופעת הבכורה שלה במערכת ההנעה העיקרית של היאריס החדשה. מערכת Hybrid Dynamic Force ‏1.5 זו נובעת ישירות ממערכות 2.0 ו-2.5 ליטר הגדולות יותר שהוכנסו בדגמי הקורולה, RAV4 והקאמרי החדשים ופותחה באותה רמת קפדנות באשר לגודל ולמשקל בחיפוש אחר צריכת דלק יעילה יותר ושיעור פליטות נמוך יותר.

המערכת ההיברידית כוללת מנוע בנזין שלושה צילינדרים במחזור אטקינסון  Dynamic Force ‏1.5 חדש עם תזמון שסתומים משתנה. בדומה למנועי ארבעה צילינדרים המקבילים של 2.0 ו-2.5 ליטר, למנוע אמצעים להפחתת חיכוך פנימי והפסדים מכניים וממטב ביצועי בעירה. למעשה, המנוע מתאפיין במהירות הבעירה הגבוהה בעולם, התומכת במומנט גבוה במהירויות מנוע נמוכות ובחיסכון בדלק. הוא גם מאובזר ביחידת איזון העוזרת להפחית את הרעש והרטט של המנוע.

כתוצאה מכך, הוא מגיע לנצילות תרמית של 40%, גבוהה יותר ממנועי דיזל טיפוסיים, והוא עוזר להבטיח שיפור של יותר מ-20% בחיסכון בצריכת דלק ופליטות פחמן דו חמצני של היאריס. בו בעת, הספק המערכת הוגדל ב-15% והכוח שוכלל כדי לתת תחושה טבעית ובטוחה.;

הצירייה ההיברידית תוכננה מחדש ואימצה מבנה ציר כפול חדש שהופך אותה 
לקומפקטית יותר (9%). התוצאה היא הנעה עם יעיות גבוהה יותר ובמידות 
קטנות יותר המשפרת את הביצועים ומשתלבת בקלות בפלטפורמת GA-B 
של היאריס החדשה. 
המערכת אימצה גם סוללה היברידית ליתיום-יון חדשה עם הספק גדול יותר המאפשר האצה מהירה יותר של המכונית. בנוסף להיותה עוצמתית יותר, הסוללה החדשה קלה ב-27% יותר לעומת סוללת הניקל-מטאל הידריד שהיא מחליפה.

 

היאריס החדשה תוצע גם עם מנועי בנזין שלושה צילינדרים 1.5 ו-1.0 ליטר בשווקים נבחרים. פרטים נוספים על מערכות הנעה אלו יפורסמו במועד מאוחר יותר.

סטנדרט חדש של מערכות סיוע לנהג/ת מתקדמות במכוניות קומפקטיות

• היאריס תוכננה להיות המכונית הקומפקטית הבטוחה בעולם
• ביצועי בטיחות אקטיביים מובילים עם (Toyota Safety Sense (TSS החדשה 
• כריות אוויר מרכזיות לראשונה בעולם 

היאריס החדשה נועדה להיות המכונית הקומפקטית הבטוחה בעולם, והיא תעניק את ביצועי הבטיחות המובילים בקטגוריה באמצעות חידושים משמעותיים במערכות הבטיחות הפסיביות והאקטיביות כאחד. 
יישום טכנולוגיות מתקדמות חדשות משמעו כי היאריס החדשה מוכנה לסייע בנסיעות היומיום תוך בטיחות מרבית.

מערכות מתקדמות לסיוע לנהג/ת כוללות בקרת שיוט אדפטיבית חכמה בכל המהירויות וסיוע בשמירה על נתיב הקיימות בדגמי טויוטה שהושקו לאחרונה כמו הקורולה. כל התכונות הללו מגיעות כסטנדרט בכל יאריס חדשה.
בנוסף למערכות מתקדמות לסיוע לנהג, היאריס החדשה פותחה כדי להעניק הגנה מיטבית לנוסעים בהתאם לתקנים המחמירים הצפויים לחול משנת 2020. לדוגמה, כדי להגן טוב יותר על הנוסע במקרה של התנגשות מהצד, היאריס החדשה תהיה המכונית הראשונה בסגמנט המכוניות הקומפקטיות שתכלול כרית אוויר מרכזית. 

יאריס - סיפור הצלחה המונע על ידי חדשנות

יאריס עומדת בלב סיפור ההצלחה של טויוטה באירופה. זהו דגם שנהנה מפופולריות 
מתמשכת וממוניטין מצוין בזכות חדשנות עקבית. 
היאריס המקורית הטביעה מיד את חותמה וזכתה בתואר "מכונית השנה באירופה לשנת 2000" ובפרס "המנוע של השנה" בזכות ביצועים פורצי דרך של מנוע הבנזין 1.0 ליטר שלה. 

בשנת 2005  הדור השני של היאריס היה המכונית הראשונה בקטגוריית סופר מיני שהשיג דירוג בטיחות מרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות הבלתי תלוי  Euro NCAP, והמכונית הראשונה מסוגה שכללה כרית אוויר ברכיים לנהג.
ב-2012, הדור השלישי של היאריס הפך לדגם הראשון בקטגוריה שלו המצויד במערכת הנעה היברידית מלאה בטעינה עצמית, והציב סטנדרט חדש לחיסכון בדלק ושיעור פליטות נמוך. 

בשנת 2017, טויוטה חזרה להשתתף באליפות העולם בראלי עם Yaris WRC והייתה מקור השראה למכונית הכביש עם הביצועים הספורטיביים Yaris GRMN. על בסיס הצלחתה של מכונית המרוץ TOYOTA GAZOO בתחרויות, מהדורה מוגבלת זו של היאריס - דגם GRMN העולמי הראשון - אזל מיד. היסטוריה זו של חדשנות עזרה ליאריס לצמוח דור אחר דור, עם יותר מ-4 מיליון מכוניות שנמכרו, ובכלל זה יותר מ-500,000 מכוניות היברידיות. הדור הרביעי החדש של היאריס כולל שימוש לראשונה בפלטפורמת New Global Architecture (TNGA) GA-B  שעליה יתבססו הדורות החדשים של כל המכוניות הקטנות של טויוטה ונגזרותיהן. היא הבסיס לביצועים דינמיים, נהיגה, שליטה ובטיחות משופרים ועיצוב אטרקטיבי. 

היא נהנית גם ממערכת Hybrid Dynamic Force ‏1.5 חדשה, דור רביעי של הטכנולוגיה ההיברידית בטעינה עצמית המובילה בעולם של טויוטה, המשלבת צריכת דלק יעילה יותר ושיעור פליטות נמוך יותר לצד יתרונות רבים לנהג בכל הנוגע להספק ומהירות תגובה.
היאריס החדשה תמשיך להיות מיוצרת באירופה. בפעילותה של חטיבת הייצור של טויוטה בצרפת הושקעו יותר מ-300 מיליון אירו כדי לאפשר ייצור מכוניות המבוססות על GA-B.

מעוניינים לקבל עדכונים על היאריס החדשה?

נהיגה היברידית – קבלו את הטיפים המובילים של טויוטה לחיסכון בדלק ובזיהום אוויר

למד עוד