הדור החדש של Toyota Prius

המכונית ההיברידית הנמכרת בעולם

יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, מודיעה על התחלת שיווק הדור הרביעי של מכונית ה- PRIUS. ה- PRIUS שהביאה את בשורת הרכב ההיברידי ושהפכה לאייקון ידוע בעולם כולו, מציבה סטנדרטים חדשים לחיסכון, פליטות ויעילות.

פורסם: 08.03.2016

ה- PRIUS מהווה את השגרירה הטכנולוגית של TOYOTA ומשמשת כחלון ראווה של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות בעולם כולו. אך מעבר ליתרונות הסביבתיים הידועים, הדור הרביעי מביא בשורה של ממש ביכולות וביצועים משופרים, סגנון מושך ואופי חדש של נהיגה מהנה, תוך הוספת ממדים חדשים ואטרקטיביים בעיצוב חדשני ומרשים.

מערכת היברידית חדשה ומנועים חדשים

ה- PRIUS החדשה היא בעלת מערכת ההנעה ההיברידית המלאה מהדור החדש של TOYOTA. טכנולוגיית ה- Hybrid Synergy Drive® משלבת בין שני מנועים, מנוע חשמלי ומנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר לברירה אוטומטית של מצב הנהיגה לביצועים יוצאי דופן וצריכת דלק מיטבית. ההספק המשולב עומד על 122.4 כ"ס והתאוצה מ-0 ל- 100 על 10.6 שניות.

מערכת ההנעה ההיברידית של ה-PRIUS עברה שינויים מפליגים לשיפור היעילות, הפחתת משקל וליטוש היכולות. שינויי תכנון מקיפים הובילו לכך שה- PRIUS מציגה את הביצועים הטובים ביותר בעולם ליחידת דלק וצריכת דלק של 28 ק"מ/ליטר בלבד בנסיעה משולבת (נתוני יצרן). ההאצה שקטה וחלקה, מגיבה במהירות ונותנת תחושה המותאמת טוב יותר למהירות המנוע.

המערכת ההיברידית החדשה כוללת גם חידושים משמעותיים בטכנולוגיות הסוללה, המנוע החשמלי ומנוע הבנזין. הסוללה ההיברידית החדשה מציעה צפיפות אנרגיה גבוהה יותר. ההספק הכולל שלה נשמר, אך גודלה הופחת ב- 10% והיא יכולה עתה לשאת 28% יותר אנרגיה ובעלת יכולת טעינה מהירה מבעבר. המנועים החשמליים קטנים יותר, אך מעניקים יחס טוב יותר בין הספק למשקל. יעילותו התרמית של מנוע הבנזין הוגדלה ליותר מ- 40% אשר הינה היעילות הטובה ביותר למנוע בנזין. סוללת ניקל-מתכת הידריד חדשה הינה קומפקטית יותר לעומת הדגמים של הדור הקודם, עמידה יותר ובעלת ביצועי טעינה טובים יותר.

רכיבים אחרים של המערכת ההיברידית הפכו קלים וקטנים יותר ומיקומם שונה בצורה אופטימלית, כך שיתרמו גם הם למרכז הכובד הנמוך של המכונית.

פלטפורמת TNGA הראשונה של TOYOTA

ה- PRIUS היא החלוצה מבין דגמי טויוטה המיוצרת במסגרת הפלטפורמה החדשה Toyota New Global Architecture) TNGA). פלטפורמה זו תהווה בסיס גם לכל הדגמים העתידיים של טויוטה, ממכוניות מיני, ספורט ועד לרכבי פנאי.

פלטפורמת ה- TNGA של ה- PRIUS ממלאת תפקיד חשוב באיכות הנהיגה במכונית, מעניקה מרכז כובד נמוך יותר בהשוואה לדגם היוצא (2.5- ס"מ), ומבטיחה נהיגה מעורבת יותר, יכולות דינמיות מצוינות, דיוק בשליטה ברכב ותגובתיות משופרת. המשמעות היא שהשליטה הטובה יותר ברכב מושגת ישירות מאיכות השלדה והמרכב מבלי צורך להשתמש במתלים חזקים יותר או להתפשר על הנהיגה או הנוחות. המרכב קשיח יותר בכ- 60%, הודות לשימוש נרחב בפלדות חזקות במיוחד וחיזוק נוסף לעמודי התמיכה המרכזיים של המבנה הנמוך יותר. התוצאה - שליטה מעולה ברכב ודינמיקת נהיגה מצוינת – הרבה מעבר למה שניתן היה לצפות מרכב חסכוני וידידותי לסביבה.

השלדה מסוגלת לנצל את התגובה הטובה יותר של המערכת ההיברידית המלאה החדשה. יציבות טובה יותר נשמרת, גלגול המרכב קטן מאוד בעת החלפת נתיבים במהירות גבוהה, והביצועים חלקים יותר בתנאי דרך קשים. בכבישים מתפתלים, ה- PRIUS החדשה שומרת בקלות על הנתיב שקבע הנהג, והיא מתנהגת ביציבות יוצאת דופן.

עיצוב חיצוני חדש – ספורטיבי, צעיר ודינמי יותר

עיצוב ה- PRIUS החדשה דינמי וספורטיבי מבעבר. הצורה חדשה היא בעלת קווים חלקים אך חדים ועיצוב החרטום נאמן למורשת של PRIUS עם סמל TOYOTA כנקודת מיקוד חזקה. במבט מן הצד, ה- PRIUS מתאפיינת בצורה נמוכה ואתלטית יותר. פלטפורמת ה- TNGA אפשרה הפחתת גובה משמעותית כדי ליצור מראה נמוך ודינמי יותר. הגובה הכללי הופחת ב- 20 מ"מ בהשוואה לדור הקודם, והוא עומד כעת על 1490 מ"מ. קו הגג העליון הוזז קדימה ב- 170 מ"מ. לדגם החדש בסיס גלגלים של 2700 מ"מ (כמו בדגם ה- PRIUS היוצא) אולם הוא ארוך יותר ב- 60 מ"מ ורחב יותר ב- 15 מ"מ.

ב- PRIUS מנגנון אווירודינאמי ייחודי בחלק האחורי של הגג, התומך בזרימת אוויר חופשית מעל המכונית והרחק ממנה. המרכיבים האווירודינמיים מנתבים את זרימת האוויר ומי הגשם למעלה ומעל הגג מבלי לייצר רעש של הרוח. סנפירי ייצוב אוויר נכללים ביחידת התאורה הקדמית ותושבות הפנסים האחוריים ושולטים על מערבולות אוויר לאורך צדי הרכב.

יחד, ההתנגדות הנמוכה לרוח של המכונית מבטיחה מקדם גרר מעולה של 0.24. עיצוב הקצה האחורי של המכונית זורם מהספוילר האחורי מטה דרך הפגוש, כאשר מיקום הגלגל מדגיש עוד את העמידה היציבה של הרכב.
בחזית מצויד הרכב בפנסים ראשיים בטכנולוגיית LED בולטים ועמידים לאורך זמן ובגב הרכב קו רציף ומיוחד של פנסי LED אדומים אחוריים.

איכות משופרת בפנים הרכב, תא מטען גדול מבעבר

תא הנוסעים מתאפיין בעיצוב דומיננטי שהינו מתקדם, פונקציונלי ומרשים. מוטמעת בו התפיסה האינטואיטיבית של הדורות הקודמים של PRIUS על ידי קירוב פונקציות אופרטיביות לנהג והרחקת פונקציות המידע. הפונקציונליות של גישה באה לידי ביטוי, בין היתר, במבנה לוח המחוונים הכולל אזורי שליטה נפרדים.

ה- PRIUS מציעה סטנדרט אבזור גבוה במיוחד הכולל מערכת מולטימדיה מקורית Toyota Touch2 עם מסך צבעוני "7, לוח מחוונים דיגיטלי HD צבעוני עם צג נתונים מרכזי, צג נתונים דיגיטלי צבעוני המוקרן על השמשה הקדמית בצד הנהג, מערכת התנעה חכמה Keyless להתנעה ע"י זיהוי אוטומטי של המפתח, פנסים ראשיים בטכנולוגיית תאורה מבוססת LED, חימום מושבים קדמיים ועוד. רצפת תא המטען נמוכה ב- 110 מ"מ ומגדילה את הקיבולת ל- 412 ליטר עם גלגל חלופי בגודל מלא. מקומות האחסון בתא הנוסעים הוגדלו ועוצבו מחדש כדי לשפר את השמישות.

המפרט הבטיחותי כולל, בין היתר 7 כריות אוויר, מערכות בטיחות מתקדמות כולל ABS, EBD, BA TRC, ו-+VSC, הגה בטיחותי קורס בעת התנגשות, קורות פלדה כפולות בדלתות, מערכת בטיחות של מוביל איי ועוד.

רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, אמר היום: "הדור החדש של הפריוס מציע חבילה שלמה ואטרקטיבית מאי פעם, הכוללת לא רק חסכון יוצא דופן וטכנולוגיה מתקדמת שהפכו כבר שם נרדף לפריוס, אלא גם חווית נהיגה מהנה, ביצועים מצוינים ועיצוב ספורטיבי ומעודכן. לכן, אנו מאמינים שדגם הפריוס החדש ירחיב עוד יותר את מעגל הלקוחות הבוחרים לעבור לרכב היברידי ויתרום באופן משמעותי לצמיחת המכירות המתמדת של רכבים היברידיים בישראל. אנו מעריכים כי עד סוף השנה ימכרו בישראל למעלה מ-1,000 מכוניות פריוס מהדגם החדש ולמעלה מ- 7,000 מכוניות ממגוון הדגמים ההיברידיים של טויוטה"

המורשת של PRIUS

ה- PRIUS הושקה בשנת 1997 עם הסיסמה "בדיוק בזמן למאה ה-21" והייתה למכונית הראשונה בהנעה היברידית שיוצרה בייצור המוני. הדגם הראשון היה מכונית סדאן קומפקטית עם 4 דלתות, המונעת על ידי מערכת היברידית חדשה הכוללת שילוב של מנוע בנזין 1.5 ליטר VVT-i מנוע חשמלי 33 קילוואט.

נתוני הנצילות שלה היו 120 גרם לק"מ פליטות פחמן דו חמצני וצריכת דלק ממוצעת של 5.1 ליטר ל- 100 ק"מ. המראה החיצוני הראשוני עוצב מחדש לחלוטין והיה שונה מכל מכונית שנראתה עד אז. הדור השני העלה את פופולריות הדגם עם תדמית מתקדמת יותר, והדור השלישי הבטיח הצלחה המונית וסייע ל-TOYOTA לשלב בהדרגה הנעה היברידית במגוון הדגמים הפופולריים שלה.

ב-18 השנים הראשונות שלה, שינתה ה- PRIUS את עולם הרכב, הפכה את הטכנולוגיה ההיברידית למיינסטרים ועזרה למקד את תשומת הלב של הענף והצרכנים בשאלה כיצד ניתן להפוך את המכוניות לנקיות ויעילות יותר. בסך הכולל מאז 1997 נמכרו למעלה מ-8 מיליון מכוניות היברידיות של TOYOTA בעולם כולו, ביניהן יותר מ- 3.5 מיליון מכוניות PRIUS. שיעור הצמיחה המהיר עלה בקנה אחד עם הנראות הגבוהה של הטכנולוגיה והיצע הולך וגדל של כלי רכב הפונים לפלחי שוק שונים. הדגמים ההיברידיים הפכו גורם מניע להצלחתה של TOYOTA.

מאז תחילת השיווק של ה- PRIUS בישראל בשנת 2004 כבר נמכרו כ- 30,000 רכבים היברידיים של טויוטה בישראל. בשנת 2015 בלטו הדגמים ההיברידיים עם צמיחה במכירות של כ – 22% לעומת 2014. כיום מציעה יוניון מוטורס 8 דגמים שונים של רכבים היברידיים אשר מהווים כ- 25% ממכירות טויוטה בישראל בשנת 2016.

מדיניות הפרטיות שלנו

אנו עושים שימוש ב"עוגיות" (cookies) באתר על מנת לספק לך שירות טוב יותר. אם אתה מסכים לכך, המשך להשתמש באתר כרגיל, או למד כיצד לנהל את ה"עוגיות".