1. Company
  2. News, Stories and Events
  3. צריכת הדלק של דגמי טויוטה

צריכת הדלק של דגמי טויוטה

נוהגים לעבר החסכון

בלב המחויבות של טויוטה לצריכת אנרגיה יעילה, פועמת טכנולוגיה היברידית-חשמלית פורצת דרך. זהו לא רק פתרון סביבתי; זהו פתרון פרקטי המתורגם ליתרונות מוחשיים לנהגים. על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת המשלבת הנעה חשמלית עם מנועי בעירה מסורתיים, המכוניות ההיברידיות של טויוטה מציעות יעילות אנרגטית חסרת תחרות, וכתוצאה מכך צריכת דלק מופחתת משמעותית.


צריכת הדלק של רכבי טויוטה - תרומה לעתיד בר - קיימא

ניתן להמשיל את מחירי הדלק לנסיעה ברכבת הרים המושפעת מיחסים גיאופוליטיים, שינויים כלכליים ומיסוי מוגבר. כל שינוי ברחבי הגלובוס, קטן ככל שיהיה, הופך למקטע מסמר שיער על רכבת ההרים הידועה בשם  "מחיר הדלק". בנוף הדינמי הזה, אי אפשר להפריז בחשיבות של צריכת דלק חסכונית. זה לא רק חסכון כלכלי משמעותי; מדובר על הפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלנו ותרומה לעתיד בר קיימא.

למעשה, טויוטה היא יצרן הרכב הראשון אי פעם להשיק מכונית היברידית, עם טויוטה פריוס האהובה שהוצעה לקהל הרחב כבר בשנת 1997. מאז, טויוטה לא חדלה להיות חוד החנית של הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית. אך המסירות של טויוטה ליעילות אנרגטית תוך הפחתת הזיהום וצריכת הדלק לא עוצרת בשילובי הנעה חשמלית. אפילו בדגמים הקונבנציונליים המונעים במנועי בעירה בלבד, מהנדסי טויוטה כוונו כל היבט בכדי למקסם את היעילות האנרגטית מבלי להקריב את הביצועים. יתר על כן, כל דגם מגלם את המחויבות של טויוטה למזער את ההשפעה הסביבתית ולספק לנהגים צריכת דלק נמוכה - שבתורה מובילה לחיסכון בעלויות שימוש ברכב.

ואכן, ניתן לאפיין את שלל דגמי טויוטה באמצעות אחת מהתכונות הייחודיות של רכביה - צריכת הדלק הנמוכה. רוב דגמי טויוטה מציעים ביצועים יעילים השומרים על שימוש בכמות דלק נמוכה יחסית למקביליהם בקטגוריה. זו תכונה נפלאה עבור נהגים המחפשים לחסוך בהוצאות הדלק ולהקטין את העלויות השוטפות של נסיעתם היומיומיות.

צריכת דלק לפי דגמים

  • בואו נתעמק בפרטים הספציפיים. קחו למשל את אחת מהמשפחתיות האהובות במדינת ישראל- טויוטה קורולה סדאן. צריכת הדלק של קורולה סדאן מרשימה במיוחד, ומציעה טווח נסיעה של מעל ל-22 קילומטר לליטר בנזין בשתי רמות הגימור המוצעות בישראל.הקורולה סדאן מתבלט בזכות קילומטראז' נסיעה יוצא דופן. אפילו לעומת משפחתיות היברידיות אחרות, היעילות של הקורולה סדאן מציב אותו בראש רשימת הדגמים החסכוניים. השילוב בין העיצוב האלגנטי והנוחות לצריכת הדלק היעילה של הקורולה סדאן מניב חבילה פרקטית שלא ניתן להתעלם ממנה.
  • מה לגבי דגם הפנאי המשפחתי של טויוטה קורולה? טויוטה קורולה קרוס Corolla Cross הוא רכב פנאי המבוסס על הפלטפורמה של הקורולה המשפחתית, אך שונה בממדיו ובאופיו באופן מהותי. מה לא שונה בגרסת ה-SUV של טויוטה קורולה? צריכת הדלק היעילה והחסכונית. באמצעות יחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין 1.8 ליטר למנוע חשמלי, צריכת הדלק של ה- Corolla Crossמתגאה בטווח נסיעה אפקטיבי של כ-20 קילומטר לליטר בנזין עבור כל רמות הגימור. לשם ההשוואה, דגמים היברידים אחרים בקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים מציעים טווח נסיעה ממוצע של 17 ק"מ לליטר בלבד. טויוטה קורולה קרוס מאפשר לקהל הישראלי להנות מרכב פנאי המותאם לחיי היומיום המשפחתיים, ומציע צריכת דלק חסכונית בהתאם.
  • אי אפשר שלא להתייחס לדגם המצטיין של קטגורית הסופר-מיני – טויוטה יאריס. המנוע ההיברידי של היאריס, המשלב מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים ויחידת הנעה חשמלית, מספק ביצועים עירוניים טובים מאוד לצד צריכת דלק חסכונית.

    זה החל מ-26.3 ק"מ לליטר, מדובר ביתרון של כ-10 ק"מ לליטר ביחס לממוצע של שאר הדגמים בקטגוריה. הדור הרביעי של הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה מציג ביצועים מעולים וחיסכון אנרגיה חסר תחרות.

     

  • נמשיך לגרסת ה-SUV של הסדרה יאריס - דגם הפנאי יאריס קרוס. צריכת הדלק של טויוטה יאריס קרוס שומרת על היעילות חסרת התקדים, ומציגה טווח נסיעה של כמעט 23 ק"מ לליטר בנזין. זאת כאשר רכבי הפנאי הקטנים האחרים בקטגוריה מתקשים לספק אפילו 16.5 ק"מ לליטר. אמנם היאריס קרוס גדול וגבוה מהיאריס הקלאסי בצורה משמעותית, אך צריכת הדלק האופטימלית נשמרת גם בגזרת הפנאי של הסדרה הפופולרית.
  • טויוטה ממשיכה להצטיין בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים והמשפחתיים, עם הדגם טויוטה C-HR הבולט במיוחד כחלוץ בתחום החסכון בדלק. בהשוואה למכוניות אחרות בקטגוריה, ה-C-HR מציע קילומטראז' מרשים מבלי לוותר על סגנון או ביצועים. צריכת הדלק של טויוטה C-HR מציעה טווח נסיעה ממוצע של כ-21 ק"מ לליטר בנזין עבור כל רמות הגימור השונות. זוהי עדות נוספת למחויבות של טויוטה לספק לנהגים בישראל רכבים יעילים וחסכוניים המבטיחים עלויות נסיעה נמוכות, מבלי להתפשר על היכולות המוטוריות ועל נוחות.
  • למי שחשקה נפשו בהרפתקה ללא פשרות - הראב4 מספק את הכוח והיכולת שניתן לצפות מ-SUV, בתוספת בונוס של יעילות יוצאת דופן. רכב הפנאי הגדול של טויוטה כבש בסערה את ישראל בזכות הביצועים והנוחות שהוא מציע, ומציג יחידת הנעה היברידית עוצמתית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי. צריכת הדלק של טויוטה ראב4 עומדת על ממוצע מחמיא של מעל ל-17.2 ק"מ נסיעה עבור ליטר בנזין, על אף המרכב הגדול והמנוע חזק שלו. בהשוואה לדגמים דומים בקטגוריה, העומדים על ממוצע של כ-13 ק"מ לליטר עבור מנועי בעירה ומעט יותר עבור מנועים היברידיים, הראב4 מציג איזון חסר פשרות בין ביצועים ומרווח לחסכון בדלק.

  • מה לגבי הדגמים הגדולים יותר של טויוטה? בהמשך נגש לקטגורית המסחריות, אך קודם נזכיר את דגם הפנאי-שטח ההיברידי בעל ההנעה הכפולה, טויוטה היילנדר, המוצע בארץ בגרסת 7 מקומות ישיבה. צריכת הדלק של טויוטה היילנדר מספקת טווח נסיעה של מעל ל-15 ק"מ עבור ליטר בנזין ברמת הגימור הבסיסית. בכדי לסדר את האוזן – דגמים דומים בסדר הגודל של ההיילנדר עומדים על ממוצע של כ-12 ק"מ נסיעה לליטר. אין ספק שגם בקטגוריה הזו, הדגם של טויוטה הוא החסכוני ביותר.
  • רגע לפני שנעבור לדגמי מנוע הבעירה של טויוטה, כדאי לעצור ולהתענג על הדגם היוקרתי והנחשק - טויוטה קאמרי. מכונית המנהלים הזו משלבת בין איכות גימור גבוהה, עיצוב קלאסי ומנוע היברידי עוצמתי בנפח 2.5 ליטרים. צריכת הדלק של טויוטה קאמרי מציעה טווח נסיעה של 18.5 ק"מ לליטר בנזין, לא דבר של מה בכך עבור דגם סדאן המצויד ב-218 כוחות סוס. בקאמרי ההיברידית יש הכל, והיא משלבת בצורה מושלמת את היתרונות של מכונית מנהלים איכותית עם מנוע עוצמתי ויעיל ביותר.
  •  מבלי להזכיר זאת במפורש, יהיה קשה לשים לב לשינוי בסוג ההנעה - אמנם טויוטה האייגו X מונע בבנזין בלבד, אך נתוני צריכת הדלק שלו מזכירים את החסכון של רכב היברידי. צריכת  הדלק של טויוטה אייגו X  מספקת טווח נסיעה של 19.2 נורמה באמצעות תחושה של קרוסאובר גבוה, וגם באמצעות צריכת דלק חסכונית להפליא.
  • גם בסקטור של הדגמים החסכוניים פחות, טויוטה נשארת בקצה העליון של פירמידת היעילות. קחו לדוגמה את האייקון של רכבי השטח, טויוטה לנד קרוזר, המצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.8 ליטר המפיק 204 כ"ס והנעה לכל הגלגלים. צריכת הדלק של טויוטה לנד קרוזר עומדת על ממוצע של יותר מ-10 ק"מ לליטר דיזל עבור כל רמות הגימור, ממוצע אשר משייך את רכב השטח המצליח כאחד מהדגמים החסכוניים ביותר בתחומו.

     

  • לסיום, נציין את הטויוטה bZ4X המציג טווח נסיעה של עד 502 ק"מ ל-0 ליטר דלק. הדגם החשמלי לחלוטין של טויוטה מוצע בגרסת הנעה קדמית עם צריכת חשמל של 148 וואט לשעה/ק"מ וטווח נסיעה של 502 ק"מ, ובגרסת הנעה כפולה עם צריכת חשמל של 163 וואט לשעה/ק"מ וטווח נסיעה של 459 ק"מ. מחפשים רכב חשמלי, משפחתי, איכותי ואמין? זהו הדגם בשבילכם.

     

  • בקטגוריית הרכבים המסחריים, הדגמים טויוטה סיטי וטויוטה סיטי ואן מציגים גם הם יעילות יוצאת מן הכלל. צריכת הדלק של טויוטה סיטי מספקת מעל ל-17 ק"מ לליטר דיזל, וצריכת הדלק של טויוטה סיטי ואן מתעלה עליה במקצת ומציעה טווח נסיעה של כמעט 18 ק"מ לליטר דיזל. נתון חשוב וכלכלי בהחלט כשמדובר ברכבים מסחריים הנוטים לבצע נסיעות ארוכות.

    רכב הפיק-אפ בעל הקבינה הכפולה, טויוטה היילקס, לא מאכזב גם הוא. צריכת הדלק של טויוטה היילקס עומדת על כ-10 ק"מ לליטר דיזל. הדגמים האחרים בקטגוריה עומדים על ממוצע של כ-12 ק"מ לליטר, הבדל המתבטא בחסכון אנרגיה משמעותי. 

טויוטה - מגדלור של יעילות אנרגטית

בעולם בו כל טיפת דלק חשובה ויקרה, טויוטה ניצבת כמגדלור של יעילות אנרגטית. עם הטכנולוגיה ההיברידית החלוצית, ומערך של כלי רכב המגדירים מחדש את המשמעות של חסכון בצריכת דלק, טויוטה ממשיכה להוביל את עולם הרכב לעבר עתיד ירוק ובר קיימא יותר. לכן, בין אם אתם מנווטים ברחובות העיר או יוצאים למסע חוצה ישראל, סמכו על טויוטה שלא רק תביא אתכם ליעד, אלא תעשה זאת תוך השפעה מינימלית על הארנק שלכם ועל כדור הארץ. סעו בביטחון, סעו ביעילות - סעו בטויוטה.


* נתוני צריכת הדלק המופיעים במאמר וערך ה-CO2 מחושבים לפי WLTP COMBINED על פי נתוני היצרן המתבססים על בדיקות מעבדה, תקן EC 2017/1151. צריכת הדלק בזמן השימוש השוטף עלולה להיות גבוהה יותר ביחס לנתוני היצרן בעקבות השפעות משתנים כגון אופי הנהיגה, תנאי הדרך ומזג האוויר, רמת הגימור הספציפית וכדומה.