1. Company
  2. News, Stories and Events
  3. ציון הדרך ה- 10 מיליון של מכירות טויוטה יאריס

קטנה עם השפעה גדולה

טויוטה יאריס מציינת אבן דרך משמעותית עם מכירות של 10 מיליון מכוניות ברחבי העולם
  • ציון הדרך ה- 10 מיליון של מכירות היאריס מגיע בשנה ה-25 לייצורה
  • יאריס מצטרפת לדגמי קורולה, קאמרי, RAV4, היילקס ולנד קרוזר שכל אחד מהם חצה למעלה מ-10 מיליון רכבים שנמכרו ברחבי העולם
  • ארבעת הדורות של יאריס הגדירו סטנדרט חדש של בטיחות וטכנולוגיה בסגמנט B
  • המכונית ה-10 מיליון, Yaris GR SPORT, יוצרה במפעל טויוטה בצרפת, בו מיוצרת היאריס האירופאית מאז 2001 ומתאפיין בהישגים סביבתיים מרשימים

טויוטה יאריס, המכונית העירונית הפופולרית עטורת הפרסים, מגיעה לציון דרך משמעותי של מכירות 10 מיליון מכוניות ברחבי העולם, ומצטרפת לשורת דגמי טויוטה שזכו להצלחה יוצאת דופן: קורולה, קאמרי, היילקס, RAV4 ולנד קרוזר, שציינו כולם הישג בולט ויוצא דופן של מכירות בהיקף של 8 ספרות.

היאריס קבעה אמת מידה מובילה בחדשנות והיא חלוצה בהחדרת טכנולוגיות ומושגים  חדשים לסגמנט הקומפקטי, במשך כמעט רבע מאה שבמהלכן הייתה לאחד הדגמים הנמכרים ביותר של טויוטה באירופה ובישראל.

הדור הנוכחי של יאריס הוכיח את יכולת ההתאמה שלו לצרכי הלקוחות עם משפחה הולכת וגדלה של דגמים, הכוללת את מכונית הספורט בעלת הביצועים החזקים Yaris GR, שזכתה לשבחים רבים עם הצגתה ב-2020 ואת רכב השטח העירוני הקרוסאובר הגבוה, יאריס קרוס, שהושק ב-2021.

עד סוף פברואר 2023, המכירות המצטברות של משפחת יאריס באירופה הגיעו ל-5,155,506 יחידות מאז הושק הדור הראשון של יאריס ב-1999. בשנת 2022, מכירות משפחת יאריס ייצגו למעלה משליש מסך המכירות של טויוטה באירופה עם 185,781 יאריס, 156,086 יאריס קרוס ו-5,392 Yaris GR, המהווים 8% מסך הסגמנט.

בישראל זכתה היאריס לפופולריות רבה עם מכירות של 70,217 מאז השקתה בארץ בשנת 2000. בשנים האחרונות היאריס נמנית תמיד על השלישייה המובילה בקטגוריית הסופר מיני, דבר המעיד על עוצמתו של המותג והערך הרב שמקנה לו הצרכן הישראלי. היאריס נהנית מאמינות גבוהה ויציבות בשוק. ראוי לציון הישג מיוחד של היאריס אשר 91% מסך הרכבים שהושקו בארץ עדיין פעילים על כבישי ישראל, מדובר באחוז שרידות פנומנלי!

היאריס משווקת ברחבי העולם ומיוצרת במספר אתרי ייצור. הייצור הראשוני של יאריס החל בינואר 1999 במפעל Takaoka באיצ'י, יפן. כיום, ליאריס בסיסי ייצור ב-10 מדינות: יפן, ברזיל, סין, טייוואן, אינדונזיה, מלזיה, פקיסטן, תאילנד, צרפת וצ'כיה. באיורפה, Toyota Motor Manufacturing France (TMF) , מייצרת את יאריס מאז 2001 ואת יאריס קרוס מאז 2021, אותה שנה שבה החלה גם Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) בקולין צ'כיה בייצור היאריס כדי לספק את הביקוש הגובר לדגם. הייצור האירופאי המצטבר של משפחת יאריס הגיע ליותר מ-4.6 מיליון עד סוף 2022. רכיבים מרכזיים של היאריס, כגון מנועי הבנזין וההייבריד החשמליים וכן תיבת ההילוכים, מיוצרים גם הם בייצור אירופאי במפעל טויוטה בפולין.

כחלק ממשימתה של טויוטה לספק ניידות עם סגנון המתאים באופן פרקטי לדרישות החיים המודרניים, ליאריס היסטוריה יוצאת דופן של חדשנות בבטיחות, יעילות וביצועים, היוצרת ביקוש גבוה ועיקבי בקרב הלקוחות. הדור הראשון של היאריס זכה בשנת 2000 בתואר המכונית הנחשקת של השנה, דגם הטויוטה הראשון אי פעם שזכה בפרס זה, ובאותה שנה היא זכתה גם בתואר מכונית השנה היפנית. כל דור המשך של יאריס נכלל ברשימת הפיינליסטים של מכונית השנה, ובשנת 2021, הדור הנוכחי הפך להיות הראשון שזוכה בפעם השנייה במאה ה-21 בתואר מכונית השנה של אירופה.