טויוטה bZ4X - רכב חשמלי
-
מבחן השטח של רוני נאק
-
סקירת הרכב של מגזין אוטו
הכירו את ה-SUV החשמלי של טויוטה bZ4X
כלל התמונות והסרטונים המוצגים באתר, לרבות אלו המוצגים במסכי הרכבת דגם בהתאמה אישית הינם לצרכי התרשמות ראשונית ולהמחשה בלבד.שאלות ותשובות נפוצות על הרכב החשמלי SUV החדש - Toyota bZ4X
- כל מה שרציתם לדעת על רכב חשמלי
הטעינה נעשית באמצעות כבל טעינה ייעודי, דרך עמדת טעינה ביתית או ציבורית.
זמן הטעינה משתנה בהתאם לאספקת החשמל. בתחנות טעינה ציבוריות-מהירות הטעינה לוקחת כ-30 דקות. טעינה דרך עמדת טעינה ביתית לוקחת החל מ-6.5 שעות בשקע טעינה של 11KW ובסביבות 10-19 שעות בשקע טעינה של KW6.6, תלוי בסוג העמדה ובהספק החשמלי של עמדת הטעינה.
*על-פי נתוני היצרן לפי בדיקות מעבדה. משך הטעינה עשוי להיות מושפע, בין היתר, מהתשתית שאליה מחוברת עמדת הטעינה, ממצב טעינת הסוללה בעת חיבורה לעמדת הטעינה, מטמפרטורת הרכב ומהטמפרטורה החיצונית, ולפיכך עשוי להיות ארוך משמעותית ממשך הטעינה המצוין.
רכב היברידי מונע באמצעות שני מנועים: בנזין וחשמלי התומכים זה בזה לטובת חסכון והפחתת פליטת המזהמים. תנועת המכונית מסייעת לטעינת הסוללה החשמלית אך עדיין יש לתדלק את המכונית בבנזין.
מכונית חשמלית - מונעת בכוח החשמל בלבד ללא תלות בבנזין, ללא צורך בתדלוק וללא פליטת מזהמים. סוללת המכונית החשמלית נטענת באמצעות עמדות טעינה – פרטיות וציבוריות
לצורך תחזוקה מונעת המבטיחה שמירה על איכות ואמינות הרכב לאורך שנים
עם רכב חשמלי ניתן לחסוך כסף הודות לחסכון בעלויות הדלק ועלויות חשמל נמוכות. מכונית חשמלית דורשת פחות טיפולים תקופתיים ואחזקה שוטפת מכיוון שיש בה פחות חלקים נעים בה ובהתאם הבלאי על החלקים נמוך יותר. גם שחיקת הבלמים נמוכה יותר מכיוון שבבלימה הגנרטור אחראי על העברת האנרגיה הנפלטת לטעינת הסוללה.
לרכב יש לבצע טיפול תקופתי כל 15,000 ק"מ בו מתבצעות בדיקות מקיפות ומוחלפים חלקים כגון מסנן אוויר מזגן, נוזלי בלמים וקירור - בהתאם להוראות היצרן