אזור: מורדות רמת הגולן
נקודת סיום: גונן

maayanot-map
מפה באדיבות שביל נט. כל הזכויות שמורות לחברת שביל נט

בין מעיינות זכים ונחלים זורמים אליהם ניסע בדרכים הטרשיות והבזלתיות של מורדות רמת הגולן.
המסלול משלב הליכה קצרה, רטובה ומרעננת אל מפל עין תינה, אחד המקומות היפים בארץ.
מסלול הנסיעה מתאים לרכב קשוח  ובעל הילוך כוח אך לא נדרשות מיומנויות נהיגה מיוחדות.
שימו לב: הירידה לעין תינה חלקלקה אחרי גשם.

ניתן להורדת את אפליקציית Offroad דרך חנות האפליקציות בנייד שלכם.
האפליקציה מציגה מפה אונליין / אופליין ואת ציר המסלול. יש לטעון לתוכה את המסלול או להפעיל מסלול שאחד המשתמשים העלה למאגר הפומבי, במהלך הניווט בשטח, תוכלו לראות אייקון המסמן את מיקום הרכב שלכם כך שקל מאוד לראות אם אתם על המסלול או לא.

ניפגש בכניסה הראשית  לישוב חד נס. נאפס את מד המרחק וניסע צפונה על כביש 888.
5.5 ק"מ - שמאלה לכיוון גשר כפר הנשיא , דרך הסרפנטינות (עיקולים).
8.3 ק"מ - חציית גשר כפר הנשיא העובר מעל הירדן ההררי השוצף.

נהר הירדן – אחד הנהרות החשובים בעולם או הידועים בעולם מבחינה היסטורית ודתית. אורכו ממרגלות החרמון ועד ים המלח – 254 ק"מ. הירדן נחשב נהר מפותל במיוחד. המרחק ממרגלות בין הכנרת ועד ים המלח בקו אווירי הוא  105 ק"מ אבל בשל הפיתולים הרבים זורם הירדן בקטע זה לאורך של לא פחות מ-210 ק"מ – יחס פיתול של פי 2, בהשוואה לממוצע הנהרות העולמי שעומד על פי 1.5.

מיד לאחר חציית הגשר ,מערבית לירדן, נעלה על המסלול השחור ימינה ונטפס צפונה. לאחר 8.7 ק"מ נגיע למפגש סימון שבילים שחור ואדום. נמשיך צפונה עם האדום ולאחר כ-250 מ' נוספים מפגש שבילים כחול ואדום. נבחר גם כאן בסימון אדום וניסע לאורכו צפונה, במקביל לנהר.
12.5 ק"מ – מיצד עטרת. מומלץ לעצור.
מצד עטרת ("שסטלה")
מבצר צלבני שנבנה כדי לאבטח את הגשר החוצה את הירדן, עליו עברה הדרך הראשית מטבריה לדמשק.

7 ק"מ – מתחברים לכביש 91 המקשר בין צומת מחניים מזרחה לרמת הגולן דרך צומת בית המכס. מאפסים את מד המרחק
מימיננו ומזרחה גשר בנות יעקב, הידוע יותר בכינויי המפורסם "גשר ביילי". דונלד ביילי היה עובד משרד המלחמה הבריטי בתקופת מלחמת העולם השנייה והוא זה שפיתח את מבנה הגשר שיכול להיבנות תוך כדי מלחמה בעבודה ידנית וללא סיוע של מנופים.
נפנה בכביש שמאלה לכיוון מערב, לאחר כ-1.0 ק"מ נפנה ימינה לכיוון צפון בצומת גדות לכביש .918.
4.4 ק"מ – גשר הפקק.
גשר הפקק על שם הסכר שהיה במקום שחסם את מי אגם החולה (הפקק נפרץ ב-30 באוקטובר 1957 ואגם החולה התרוקן דרומה דרך התעלות שנחפרו).
השם הרשמי הוא גשן ש"ן – ראשי תיבות "שביתת נשק" כהוקרה לאנשי וועדת שביתת הנשק בין סוריה לישראל.
מיד אחרי הגשר  נרד ימינה אל דרך עפר עם סימון שבילים אדום.  נאפס את מד המרחק וניסע בכיוון צפון-מזרח אל עבר הדרדרה.
600 מ' - המסלול האדום פונה ימינה, ואילו אנחנו נמשיך ישר, כיוון כללי צפון,  בדרך העוברת בין השדות החקלאיים .
1.5 ק"מ – מימין, חניון הדרדרה. הדרך שלנו פונה שמאלה, מערבה.
ממשיכים כל הזמן עם הדרך שמתעקלת צפונה, מזרחה, דרומה ושוב צפונה.
3.1 ק"מ – יוצאים מאזור השדות החקלאיים.
 7.5 ק"מ - פניה שמאלה לירידה לעבר עין תינה. ניתן לראות את בריכת ההשקיה הגדולה.
9.0 ק"מ - צומת T. פונים שמאלה לכיוון עין תינה ונוסעים עוד 450 מ'. נגיע לחניון שליד הבריכה, נצא לטיול רגלי רטוב ומקסים של כשעה אל עין תינה והמים הזורמים בצורת מפל. (מסלול רגלי יפיפייה. לילדים מגיל 8). חוזרים לרכב. מאפסים את מד המרחק.

ממשיכים צפונה בדרך העפר לכיוון עין דבשה. לאחר 300 מטר נעבור גשרון . לאחר 600 מטר נחלוף על פניה ימינה (כאן מתחיל מסלול ההליכה היבש – שלא בתוך מים. מתאים גם לילדים קטנים – אל המפל).
נמשיך ישר במסלול המסומן ירוק.
1.4 ק"מ - נעבור על פני חורבה מימין.
1.5 ק"מ -  עין דבשה (משמאלנו) - עין דרבשיה בשמו הערבי. נובע דרך צינור המוציא מים בשצף, שיורדים לכיוון טחנת דרבשיה. מהמעיין תצפית נפלאה מערבה. מבנה הבטון של המעיין מכוסה כולו בצמחייה (הרבה שיחי פטל דוקרניים).
 1.8 ק"מ - השביל שלנו פונה דרום מזרח. בנקודה זו  כדאי לעצור ולהביט שמאלה אל הנוף המרהיב של עמק החולה והרי נפתלי הנפרשים לפנינו. לאחר כ 600 פונה דרומה ושוב צפונה בצורת .V בנקודה זו נחלוף על פני חורבות מוצב דרבשייה הנמצאות משמאלנו. נמשיך מזרחה ולאחר 300 מאות מטרים נוספים נתחבר אל דרך עפר עם סימון אדום
הדרך ממשיכה מזרחה כדי לעקוף את הנקיק העמוק של נחל חמדל.
מכאן מטפסים. דרך חלקלקה בחורף.
5.0 ק"מ - לקראת שיא הגובה, בצומת דרכים, נפנה עם הסימון האדום שמאלה, צפון.
הדרך חוצה את ערוץ נחל נשף ויורדת בתלילות אל נחל חמדל.
6.2 ק"מ - מיד לאחר שחצינו את נחל חמדל נעזוב את הסימון האדום ונפנה שמאלה ומערבה.
7.8 ק"מ – עם הסימון הכחול נפנה ימינה וצפונה לכיוון עין מימון.
מצד שמאל נוכל לראות את מפל חמדל והערוץ העמוק ובו המפל שעקפנו (שווה בהחלט עצירה וצילום).
בהמשך הדרך אנו חוצים את נחל פרש ונחל דבוש.
9.1 ק"מ - הצומת של עין מימון. מקום מומלץ לרחצה בבריכה קטנה וקסומה וקפה/תה, כמובן (יש במקום נענע בר).
ממשיכים בנסיעה. בצומת נפנה שמאלה ומערבה לירידה טרשית במסלול המסומן כחול ובסופה נפנה ימינה וצפונה, עדיין עם הסימון הכחול. בהמשך הדרך מתעקלת שמאלה, מערבה, למרחק של עוד קילומטר אחד עד כביש גונן וסוף המסלול.

מדיניות הפרטיות שלנו

אנו עושים שימוש ב"עוגיות" (cookies) באתר על מנת לספק לך שירות טוב יותר. אם אתה מסכים לכך, המשך להשתמש באתר כרגיל, או למד כיצד לנהל את ה"עוגיות".