דילוג לאיזור תוכן מרכזי (לחיצה על אנטר)

טויוטה חושפת: הדריפט האוטונומי הראשון בעולם

מכון המחקר של TOYOTA, בשיתוף אוניברסיטת סטנפורד להנדסה, רשם פריצת דרך בעולמות הבטיחות והנהיגה האוטונומית: לאחר שבע שנות מחקר בוצע הניסוי המוצלח הראשון בעולם בדריפט אוטונומי מסונכרן של שני כלי רכב. במסגרת ניסוי מבוסס בינה מלאכותית שני הרכבים נסעו במהירות גבוהה, ביצעו תמרוני שינוי כיוון קיצוניים ושמרו על נסיעה בטוחה וללא מגע. מטרת המחקר: שיפור בטיחות הנהיגה והתקדמות לעבר עתיד נהיגה מרגש ובטוח יותר.

שליטה אוטונומית לחלוטין

במסגרת הניסוי, דימו הצוותים מסלול מירוץ שבו מכונית “מובילה” מבצעת דריפטים עם שינויי כיוון קיצוניים באופן עצמאי לחלוטין. מכונית נוספת, אוטונומית גם היא, עקבה אחריה והגיבה בהצלחה לכל תמרון - ללא מגע בין הרכבים. הניסוי כלל גם תנאים דינמיים המדמים צורך בתגובה מהירה לכלי רכב אחרים, הולכי רגל ורוכבי אופניים, כאשר המכוניות הגיבו בהצלחה וללא פגיעות.

 

התמרון המורכב ביותר בעולם המרוצים

"החוקרים שלנו התאחדו במטרה אחת - לבחון כיצד ניתן להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר." אמר אבינאש באלאצ'אנדראן, סגן נשיא בחטיבת הנהיגה האינטראקטיבית האנושית של מכון המחקר של TOYOTA העולמית (TRI). "דריפטים הם התמרון המורכב ביותר בעולם המרוצים, והצלחת הניסוי האוטונומי פירושה שאנו יכולים לשלוט במכוניות באופן דינמי גם בתנאי קיצון של מהירות גבוהה. יש לכך השלכות מרחיקות לכת על בניית מערכות בטיחות מתקדמות ברכבים עתידיים".

מענה לאובדן השליטה על הרכב

באלאצ’אנדראן מוסיף: "כאשר המכונית שלנו מתחילה להחליק או לגלוש ללא שליטה, אנו סומכים אך ורק על כישורי הנהיגה שלנו כדי למנוע התנגשות ברכב אחר, עץ או מכשול. נהג ממוצע מתקשה להתמודד עם נסיבות קיצוניות אלו, ושבריר שנייה יכול להיות ההבדל בין חיים למוות. טכנולוגיה חדשה זו יכולה להיכנס בדיוק בזמן כדי להגן על נהג ולנהל אובדן שליטה, בדיוק כמו נהג מומחה. אם אנחנו יכולים לעשות את זה, רק דמיינו מה נוכל לעשות כדי להפוך מכוניות לבטוחות יותר". על פי ארגון הבריאות העולמי, מדי שנה נהרגים בתאונות דרכים ברחבי העולם כ-1.2 מיליון בני אדם, ועוד כ-20 עד 50 מיליון נפצעים. חלק ניכר מהמקרים נובע מאובדן שליטה על הרכב במצבים דינמיים פתאומיים. 

טכניקות חדשות לשליטה על רכבים אוטונומיים

לדבריו של כריס גרדס, פרופסור להנדסת מכונות ושותף למנהל מרכז המחקר לרכב בסטנפורד (CARS), "פיזיקת הדריפט דומה למעשה למה שמכונית עשויה לחוות על שלג או קרח. מה שלמדנו מפרויקט הדריפט האוטונומי הזה הוביל כבר לטכניקות חדשות לשליטה בטוחה ברכבים אוטונומיים על קרח".

מכון המחקר של טויוטה (TRI)

מכון המחקר של טויוטה (TOYOTA Research Institute) מתמקד במחקרים שנועד להעצים את היכולות האנושיות, מתוך מחוייבות לבטיחות ולקיימות. צוות החוקרים במכון TRI מפתח פתרונות בתחומי אנרגיה וחומרים, בינה מלאכותית ממוקדת אדם, נהיגה אינטראקטיבית אנושית ורובוטיקה. מכון המחקר הוקם בשנת 2016 ומחזיק במשרדים בלוס אלטוס - קליפורניה, וקיימברידג' מסצ'וסטס.

 

העולם של TOYOTA

כל החדשות, המאמרים, הכתבות והאירועים של טויוטה ישראל
קראו עוד