Skip to Main Content (Press Enter)

פורום קנשיקי - טויוטה אירופה

דגמים חשמליים חדשים, טכנולוגיות עתידניות וצעדים לעבר ניטרליות פחמנית

הכנס השנתי והמסורתי של טויוטה מוטור אירופה "קנשיקי", או "תובנה" ביפנית, נערך בחודש מרץ 2025 בבריסל. בכנס, שנחשב לאחד המפגשים החשובים של תעשיית הרכב, הציגה טויוטה את אסטרטגיית ה-"multy-path" שנועדה לקדם את עולם התחבורה לעבר ניטרליות פחמנית, ומתמקדת בהרחבת פתרונות תחבורה ברי-קיימא.

אסטרטגיה זו כוללת שילוב של הנעה חשמלית לצד פיתוח טכנולוגיות דלקים חדשניות, כגון מימן ודלקים סינתטיים, וחשיפה של שלושה דגמי SUV חשמליים חדשים לצד טכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה החכמה והקיימות. 350 עיתונאים מרחבי מדינות האירופה השתתפו באירוע, במסגרתו נחשפו לדרכים שבהן טויוטה מרחיבה את היצע הפתרונות שלה בהתאם לצורכי הלקוחות המשתנים ולמגמות בתעשיית הרכב.

גישת ה-multy-path של טויוטה נועדה להציע ללקוחות מגוון פתרונות ברי-קיימא, במטרה להציע פתרונות מותאמים לכל לקוח, ללא קשר לאזור מגוריו או סגנון חייו. אסטרטגיה זו כוללת מגוון רחב של מערכות הנעה, החל מהיברידיות המונעות בדלק גמיש (flex-fuel) בדרום אמריקה, ועד לדגמי סדאן חדשים המונעים בתאי דלק ביפן.

לשוק האירופי, שבו שיעור המכירות של רכבים חשמליים מונעי סוללה (BEVs) הוא מהגבוהים בעולם, טויוטה חשפה בקנשיקי שלושה דגמי BEV חדשים שצפויים לצאת לשוק ב-2025 ולהגיע לישראל עד סוף החציון הראשון של 2026.

דגמים חשמליים חדשים כחלק מאסטרטגיה לניטרליות פחמנית

טויוטה +C-HR

טויוטה +C-HR החדשה פותחה מרכב הקונספט של SUV הקומפקטי שהוצג ב-2022. מדובר ברכב פנאי קומפקטי חדש, חשמלי לחלוטין, שנועד להתחרות בנתח השוק החשוב ביותר של רכבים חשמליים המונעים על ידי סוללה.

הדגם החדש, שעומד בזכות עצמו, שופע תכונות שהפכו את הטויוטה C-HR להצלחה מסחררת ולבחירה הפופולרית בקרב הצרכנים,  עם יותר ממיליון כלי רכב נמסרו מאז השקתו בשנת 2016. הסגנון העיצובי של ה-+C-HR אמנם נשען על הקווים של רכב קופה כמו בטויוטה C-HR, אך המרכב שלו ייעודי לרכב חשמלי המונע על ידי סוללה, והוא משדר תחושה בוגרת ומתוחכמת. בפנים הרכב, המרחב לנוסעים משתווה לדגמים בקטגוריה גבוהה יותר, והוא מציע נפח תא מטען של 416 ליטר.


ל-+TOYOTA C-HR טכנולוגיית מערכת ההנעה החשמלית משותפת ל-bZ4X החדש, לרבות האופציה לבחור בין שתי יכולות סוללה שונות (קיבולת ברוטו של 57.7 ו-77 קוט"ש) ומערכות הנעה עם הספק הנע בין 167 ו-343 כוח סוס DIN. עם זאת, הסגנון והביצועים הדינמיים של הרכב שונים מאוד, ומיועדים למשוך סוג אחר של לקוחות. ניתן להגדיר את ההנעה של כל הגלגלים כך שתעניק אחיזת כביש נוספת ושליטה מתגמלת של הספק גבוה המאפיינת מערכת הנעה חשמלית.

טויוטה bZ4X המשודרג

bZ4X היה הדגם החשמלי הראשון המונע על ידי סוללה שפותח על בסיס eTNGA, פילוסופיית הארכיטקטורה הגלובלית החדשה של טויוטה שהיא ייעודית לרכבים חשמליים המונעים על ידי סוללה. זהו רכב בקטגוריית רכבים גדולים (סגמנט D) שמתבלט בקטגוריה בזכות סגנון וביצועים אותנטיים של SUV, עם אופציה להנעה X-MODE של כל הגלגלים.

ה- bZ4X, שהושק לראשונה ב-2022, יעבור שיפורים ויזואליים וטכניים משמעותיים בדגם החדש של 2025. הדגם החדש יציע ללקוחות בחירה בין שני מארזי סוללת ליתיום-יון עם קיבולת שונה (קיבולת ברוטו של 57.7 ו-73.1 קוט"ש), מנועים חשמליים חדשים חזקים יותר עם הספק של עד 343 כוח סוס DIN/ 252 קילווט, מטען 22 קילווט חדש (אופציונלי) ותכונת pre-conditioning של הסוללה לטעינה מהירה יותר, כל זאת לצד עדכוני תוכנה לתכנון מסלול נסיעה חכם ממוקד רכב חשמלי.

האורבן קרוזר החדש

אורבן קרוזר הוא רכב SUV קומפקטי חדש לחלוטין שפותח מרכב הקונספט של SUV אורבני שהוצג בשנת 2023. הדגם החדש מתבלט בקטגוריה שלו עם סגנון עוצמתי שמעניק לו נוכחות חזקה על הכביש.

המידות החיצוניות הקומפקטיות שלו מעניקות יכולת תמרון נוחה בעיר, ותא הנוסעים ממקסם את המרחב לנוסעים עם מערכת מושבים אחוריים ניתנת לכוונון באמצעות הזזה - כך מתאפשר מקום נדיב לרגליים לעומת המתחרים הגדולים יותר.

הלקוחות יוכלו לבחור בין שתי אפשרויות סוללה (קיבולת ברוטו של 49 ו-61 קוט"ש), שתיהן עושות שימוש בטכנולוגיית ליתיום-יון פוספט שהיתרונות שלה הם עמידות, בטיחות ועלות מופחתת, זאת לצד בחירה בין הנעה קדמית להנעת 4X4.

טכנולוגיות פורצות דרך וצעדים לעבר ניטרליות פחמנית

2026 ומעבר לה

בפורום קנשיקי טויוטה הצהירה כי היא מתכוונת להמשיך להרחיב את היצע הדגמים החשמליים המונעים על ידי סוללה שלה, זאת במטרה להשיג את שאיפתה לחשוף 6 דגמי חשמליים חדשים עד סוף 2026. בדומה לאורבן קרוזר וטויוטה +C-HR החדשים, הדגמים החדשים יאמצו אסטרטגיית שם מסורתית כדי שיהיו מוכרים ויזוהו מייד על ידי הלקוחות. במקביל, טויוטה תפעל ליישום טכנולוגיית ההנעה באמצעות סוללה בסוגים אחרים של כלי רכב. דוגמה לכך היא רכב הקונספט לנד קרוזר Se שנחשף בתערוכת Japan Mobility Show ב-2023 – שבאמצעותו טויוטה בוחנת כיצד מערכת הנעה של כלי רכב חשמליים המונעים על ידי סוללה תיושם על הדגם האייקוני ביותר בהיצע הדגמים של החברה.

טויוטה מתכננת להשיק בעתיד דור חדש של טכנולוגיות רכבים חשמליים המונעים על ידי סוללה, לרבות סוללות מתקדמות שנחשפו לראשונה ב-2023. הטכנולוגיות הללו כוללות סוללות המותאמות לכלי רכב זולים, רכבי ביצועים ועתירי ביצועים, לצד השקת סוללות מצב מוצק הראשונות של טויוטה - שבהן טמון פוטנציאל לחולל מהפכה בביצועים של רכבים חשמליים.

את היצע הרכבים בעלי אפס פליטות משלימים רכבים נוספים בעלי שיעור פליטות נמוך, ביניהם  היאריס קרוס ההיברידי הפופולרי, קורולה קרוס ההיברידית, C-HR ההיברידי וההיברידי פלאג אין, RAV4 ההיברידי וההיברידי פלאג אין. יחד עם דגמים רבים אחרים, הם מציעים מגוון רב-ערוצי של אפשרויות בחירה ללקוחות.

"הכוונה היא לתת לכל הלקוחות אפשרות להחליט מהי הבחירה הנכונה עבורם", אמר סיימון המפריז, מנהל מיתוג ראשי וחבר דירקטוריון Toyota Motor Corporation, בנאומו בקנשיקי. "להעניק מגוון אפשרויות והזדמנויות הוא דבר שעומד בלב התפיסה של ever better cars ובכל מה שאנו עושים,  ובכלל זה הדרך לקיימות". 

 

Toyota GAZOO Racing

המשימה של חטיבת המרוצים Toyota GAZOO Racing (TGR) לפתח את "הרכבים הטובים ביותר" נמשכת, תוך שהיא דוחפת את גבולות הביצועים והחדשנות. בשנת 2024, הבטיחה החטיבה את זכייתו של יצרן הרכב באליפות העולם בראלי-רייד, אליפות העולם בראלי ואליפות העולם למרוצי סיבולת. פעילות הספורט המוטורי של GR מתורגמת לשיפור ביצועים עבור הלקוחות ומעניקה יתרון משמעותי עבור טויוטה כולה, תוך חיזוק התובנה כי המרוצים מכשירים את הצוותים לייצר רכבים טובים יותר.

השנה חטיבת המרוצים של טויוטה תחזור למסלול המרוצים נורבורגרינג ותתחרה עם ה-GR Yaris Nur24, ואילו ה-GR Yaris M Concept, אב טיפוס הכולל מנוע בעירה פנימית G20E חדש המסוגל לפעול על דלקים בעלי ניטרליות פחמנית או מימן, יתחרה השנה במרוץ סופר טאיקו כחלק מתוכנית הפיתוח.

דלקים בעלי ניטרליות פחמנית

טויוטה בוחנת את הפוטנציאל של דלקים בעלי ניטרליות פחמנית עבור רכבים פרטיים. במשך שנים, טויוטה משתמשת בביו-דלקים ובדלקים סינתטיים (e-fuel) בעלי ניטרליות פחמנית ברכבי המרוצים שלה, כולל GR010, GR Yaris Rally1 ו-GR Supra GT4, אשר כולם פועלים על דלקים מתחדשים ב-100%. דלקים אלה מציעים פתרון מעשי לנייטרליות פחמנית, לא רק עבור רכבים חדשים, אלא גם עבור צי הרכבים הקיים הפועל ברחבי העולם.

טויוטה תומכת בגישה של האיחוד האירופי לניטרליות פחמנית בטכנולוגיה לשם צמצום פליטות הפחמן ומבינה כי לדלקים בעלי ניטרליות פחמנית יש תפקיד מרכזי במסע להפחתה של 100% פחמן דו חמצני.

מימן

טויוטה ממשיכה לקדם את טכנולוגיית המימן ואת רכבי תא הדלק שלה. בספורט המוטורי, בעירת מימן נמצאת בפיתוח מתמיד, כאשר חטיבת המרוצים של טויוטה ונבחרת Rookie Racing מקדמות בהצלחה טכנולוגיה זו על ידי שימוש בה במרוצים, כגון מרוץ 24 השעות של סופר טאיקו. באשר לרכבי תא דלק חשמליים, טויוטה מתקדמת לקראת דור שלישי של טכנולוגיית תא דלק, מערכת קומפקטית יותר עם עלייה של 20% ביעילות המבטיחה עמידות עד מיליון קילומטרים. טכנולוגיית תאי הדלק נטולת הפליטות של טויוטה הוצגה בפריז 2024 במגוון כלי רכב, כולל אוטובוסים ומשאיות כבדות.

במאמץ לצמצם את פליטות הפחמן בענף התחבורה הכבדה, טויוטה משתפת פעולה עם שותפים להקמת תשתית תדלוק מהירה וחסכונית ברחבי אירופה. טויוטה רואה יתרון תחרותי משמעותי לרכבי תאי דלק בענף המשאיות הכבדות, המאפשרים תדלוק מהיר ונשיאת מטענים כבדים יותר.

FT-Me, קונספט מיקרו-ניידות חדש של טויוטה

חזון "ניידות לכולם" של טויוטה כולל אספקת פתרונות לכל הלקוחות ומתן מענה למגוון צרכים ונסיבות. רכב הקונספט FT-Me החדש שנחשף בקנשיקי הוא רכב חשמלי קומפקטי מונע על ידי סוללה שנועד להציע ניידות אישית בסביבות אורבניות שבהן ניתנת עדיפות פחותה למכוניות. ה-FT-Me כולל טכנולוגיה מתקדמת עם גג פאנל סולארי שיכול לטעון את הסוללה העיקרית, ולהוסיף טווח נסיעה של 20 עד 30 ק"מ ליום המספיק בקלות לנסיעות יומיומיות בתוך העיר.

ה-FT-Me משלב בין עיצוב ייחודי ורב תכליתיות ברכב דו-מושבי המעניק ניידות נגישה. הFT-Me אטרקטיבי בעיני כל מי שצריך רכב שני לנסיעות עירוניות קצרות. רכב קונספט חדשני זה הוא המחשה ברורה למחויבותה של טויוטה להציע בחירה והזדמנות לכל הלקוחות. באמצעות הרחבת היצע הרכבים החשמליים, פיתוח טכנולוגיות מתקדמות וחדשנות בתחום הדלקים האלטרנטיביים, טויוטה מחזקת את מחויבותה לספק פתרונות תחבורה מגוונים ואמינים ללקוחות ברחבי העולם.

רכב חשמלי - העתיד כבר פה

כל מה שרציתם לדעת על החזון החשמלי של טויוטה
קראו עוד
כל התמונות בעמוד נועדו להמחשה בלבד