1. Company
  2. News, Stories and Events
  3. מהו טיפול 10000 לרכב?

מהו טיפול 10,000 לרכב?

  • רכב הטויוטה שלכם משרת אתכם נאמנה לאורך כל השנה, ומעניק לכם שעות של נסיעה מהנה ובטוחה. כדי לוודא שהוא ימשיך לשרת אתכם עוד שנים רבות, חשוב לבצע אחת לתקופה טיפול לרכב. הטיפולים התקופתיים נעשים אחת לשנה או אחרי מספר קילומטרים מוגדר, ונועדו לבדוק ולרענן את רכיבי הרכב השונים שנשחקו בשל בלאי טבעי כתוצאה מהשימוש ברכב ומהזמן שחלף.

    כל כמה זמן עושים טיפול לרכב?

    טיפול תקופתי לרכב נעשה על פי הוראות היצרן המפורטות בספר הרכב. רכבים חדשים שיוצרו אחרי שנת 2,000 צריכים לעבור טיפול תקופתי אחת לשנה או אם עברו 15,000 ק"מ.

    אז מתי עושים טיפול עשרת אלפים ומתי עושים טיפול 15,000?

    טיפול 10,000 וטיפול 15,000 הם בסופו של דבר אותם טיפולים תקופתיים. ההבדל היחיד ביניהם הוא הגדרת מספר הקילומטרים אחריהם יש לבצע את הטיפול.

    בעבר היה נהוג לעשות טיפול תקופתי אחרי כל עשרת אלפים ק"מ, וכך קיבל הטיפול התקופתי את שמו המקובל- טיפול 10,000. כיום, הרכבים החדשים מצויידים במערכות עמידות יותר ולכן כבר אינם זקוקים לטיפול כזה כמו בעבר, ורוב יצרני הרכב ממליצים על טיפול תקופתי לאחר נסיעה של 15 אלף ק"מ ולעיתים אף יותר.

    אז איזה טיפול אתם צריכים? בספר הוראות היצרן של הטויוטה שלכם מופיעה טבלת טיפולים לרכב בה מצוין במדויק מתי יש לבצע את הטיפולים השונים. את הספר ניתן למצוא לרוב בתא הכפפות שברכב או שתוכלו להוריד אותו ממאגר ספרות הרכב שבאתר טויוטה.

    אלו ההנחיות המומלצות לטיפול ברכב הטויוטה שלכם -

    עבור רכב שיוצר לפניו יותר מ-10 שנים  - מומלץ לבצע טיפול תקופתי כל עשרת אלפים ק"מ.

    עבור רכב שיוצר לפני פחות מ- 10 שנים -  ניתן לבצע טיפול תקופתי כל 15 אלף ק"מ או טיפול שנתי.
     

    מה כולל טיפול 10,000 לרכב?

    טיפול תקופתי לרכב כולל לרוב את הבדיקות והטיפולים הבאים:

    החלפת שמנים ונוזלים – במסגרת הטיפול התקופתי מוחלפים נוזלי המנוע השונים, החלפת שמן המנוע, שמן הגה כח, שמן תיבת ההילוכים, נוזל הבלמים ונוזל הקירור. לנוזלים אלו תפקיד חושב בתפקוד המערכות השונות של הרכב, אך עם הזמן הם מאבדים מיעילותם, ולכן חשוב להחליפם כדי שלא יגרמו נזק למערכות הרכב השונות.

    • בדיקה של מרכיבים בלויים – במסגרת הטיפול נבדקים ומוחלפים מרכיבים במערכות הרכב השונות אשר התבלו עם הזמן – מסנן השמן, מסנני אוויר ודלק, ומצתים.
    • בדיקה של מערכות הרכב – במסגרת  טיפול נבדקות מערכות הרכב השונות - בדיקת הבלמים בודקת את רמת השחיקה ברפידות הבלמים, בדיקת מערכת ההיגוי בודקת את יציבות ההגה, ובדיקת צמיגים הבודקת את מצב הצמיגים.

     

    טיפול שנתי לרכב

    מה יכול לקרות אם לא מבצעים את הטיפולים התקופתיים בזמן?

    הטיפולים התקופתיים הם חלק מהתחזוקה השוטפת של הרכב, והם נועדו לוודא שכל המערכות השונות ברכב פועלות ומתפקדות בצורה תקנית ומיטבית. במסגרת הטיפול התקופתי מוחלפים רכיבים אשר בדרך כלל נשחקים ומתבלים במהירות, על מנת להבטיח שהם יתפקדו כראוי בעת השימוש ברכב. אי הקפדה על ביצוע הטיפול התקופתי בזמן עלולה לגרום לכך שברגע האמת מערכות הבטיחות לא יעבדו כראוי, מצב שעלול לסכן את הנהג, הנוסעים ומכוניות אחרות על הכביש.

    צמיגים יבשים או סדוקים, רפידות בלמים שחוקות או הגה "משוחרר" הם ליקויי בטיחות חמורים העלולים לגרום, בנוסף לפגיעה בתפקוד הרכב, גם לתאונות ופגיעה בנפש. בדיקה תקופתית של המערכות האלו במסגרת הטיפול התקופתי חשובה במיוחד.

    האם יש קשר בין הטיפול לרכב לבין הטסט לרכב?

    תקינותם של מרכיבים רבים שנבדקים ומוחלפים במסגרת הטיפול התקופתי היא הכרחית לצורך הצלחה במבחן הרישוי של הרכב. ליקויים ותקלות במערכת הבלמים או ההיגוי לדוגמא תכשיל את מבחן הרישוי. זו הסיבה שבעלי רכבים רבים בוחרים לבצע את הטיפול התקופתי בסמוך לתאריך הטסט, כהכנה של הרכב לקראת מבחן הרישוי השנתי.

    מדוע חשוב לקיים את הטיפול התקופתי לרכב במרכז שירות מורשה של טויוטה?

    ניתן לבצע טיפול תקופתי בכל מוסך. אך לביצוע הטיפול במרכז שירות מורשה של טויוטה יש יתרונות רבים:

    1.     טיפול בהתאם להוראות היצרן – המומחים של טויוטה מפרטים בדיוק את אופן ביצוע הטיפול ברכב, מסוגי השמנים והנוזלים שמתאימים לכל דגם ועד ללחץ האוויר בצמיגים. כשאתם מבצעים טיפול תקופתי לטויוטה שלכם באחד ממרכזי השירות המורשים של טויוטה אתם יכולים להיות בטוחים הטיפול יתבצע בהתאם להוראות היצרן המופיעות בספר הרכב.

    2.     שימוש בחלפים מקוריים – מרכזי השירות המורשים של טויוטה עושים שימוש גבחלפים מקוריים של טויוטה, כדי להבטיח התאמה מלאה של החלפים לרכב.

    3.     שירותיות ומקצועיות - הטכנאים והיועצים של מרכזי השירות של טויוטה עוברים הכשרות רבות של היצרן, שהופכות אותם למומחים לטויוטה ולאנשי המקצוע המתאימים ביותר לדאוג לרכב שלכם.

    הדרך הטובה ביותר לשמור על הטויוטה שלך היא לטפל בה במרכזי השירות המורשים של טויוטה. אתם מוזמנים לתאם כבר עכשיו את הטיפול הבא שלכם.