1. Discover Toyota
  2. Worldwide harmonized light

צריכת דלק ופליטת מזהמים

WLTP - שיטת המדידה החדשה

מאז 1980, מבחני פליטה וצריכת הדלק האירופאיים בוצעו באמצעות: NEDC - New European Driving Cycle.
החל מ-1 בספטמבר 2017, נכנס לתוקף תהליך חדש למדידת זיהום: WLTP - Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure,
זאת בכדי לקבל נתונים מהימנים יותר של צריכת דלק ופליטת מזהמים.

מ-NEDC ל-WLTP: מה בדיוק השתנה?

עם ההתקדמות בטכנולוגיית הרכב ושינויים בתנאי הנהיגה, מוחלפת בדיקת מחזור הנהיגה NEDC אשר הייתה בשימוש קרוב ל- 40 שנה. בכדי למדוד באופן מדויק יותר נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים, הבדיקה החדשה - WLTP מתבצעת בתנאי מבחן מציאותיים יותר, כך שמדידות המעבדה משקפות טוב יותר את הביצועים של הרכבים על הכביש.

  • מחזור מבחן

    מבחנים דינמיים אשר מדמים טוב יותר נהיגת כביש בעולם האמיתי

  • זמן מחזור

    המבחנים נמשכים 30 דקות, 10 דקות יותר מבעבר

  • מרחק מחזור

    המבחנים מבוצעים על פני מרחק כפול מהמרחק שהיה נהוג בשיטת המדידה הקודמת (23.25 ק"מ)

  • סביבת נהיגה

    סביבת נהיגה דינמית יותר: 52% עירונית ו-48% בינעירונית

  • מהירות ממוצעת ומקסימלית

    המהירות הממוצעת במבחן עלתה ב-12.5 קמ"ש ל-46 קמ"ש, כאשר המהירות המקסימלית מגיעה ל-131 קמ"ש

  • איבזור הרכב

    איבזור הרכב, אשר משפיע על צריכת הדלק, נלקח בחשבון

  • יחסי העברה

    המבחן לוקח בחשבון יחסי העברה שונים לכל רכב

  • טמפרטורת מבחן

    סביבת המבחן נערכת כיום ב-23 מעלות וערכי C02 ב-14 מעלות

בהירות רבה יותר בתחום צריכת הדלק ופליטת המזהמים

  • בין ספטמבר 2017 לספטמבר 2018, כל המכוניות החדשות יצטרכו לעבור לשיטת מדידה WLTP (רכב מסחרי קל - שנה לאחר מכן). הדגם הראשון של טויוטה אשר עבר לשיטת המדידה החדשה הוא הפריוס, כבר ברבעון הרביעי של 2017. אנו בטויוטה מברכים על המעבר ל- WLTP, אשר יספק ללקוחותינו בסיס מדויק יותר לחישוב צריכת הדלק ופליטת מזהמים. 

    כמקדמי תפיסת עולם של ניידות, עסקנו עשרות שנים במחקר כיצד להפוך את כלי הרכב שלנו לידידותיים יותר לסביבה, תוך ייצור טכנולוגיות כגון הטכנולוגיה ההיברידית אשר הוכחו כמפחיתות פליטות גזי חממה, ומסייעות לחברה ולסביבה להפוך לנקיות יותר. "היברידיות היא עמוד השדרה של טכנולוגיית ההנעה של טויוטה, והיא אשר תסייע בהפחתת פליטת הפחמן ברכבינו ב- 90% עד 2050 ביחס ל-2010" - ד"ר יוהן ואן זיל, נשיא ומנכ"ל טויוטה מוטור אירופה.  

    בדיקות יומיומיות, תוצאות מציאותיות 

    בדיקות ה- WLTP החדשות יבטיחו שמדידות המעבדה ישקפו טוב יותר את תנאי הנהיגה ביומיום. משמעות הדבר היא כי צריכת הדלק וערכי פליטות מזהמים של מכוניות חדשות ייצגו בצורה נאמנה יותר את הנתונים בפועל.