WLTP

שיטה חדשה לבדיקת צריכת דלק ופליטת מזהמים

מאז 1980, מבחני פליטה וצריכת הדלק האירופאיים בוצעו באמצעות: NEDC - New European Driving Cycle.
החל מ-1 בספטמבר 2017, נכנס לתוקף תהליך חדש למדידת זיהום: WLTP - Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure,
זאת בכדי לקבל נתונים מהימנים יותר של צריכת דלק ופליטת מזהמים.

מ-NEDC ל-WLTP: מה בדיוק השתנה?

עם ההתקדמות בטכנולוגיית הרכב ושינויים בתנאי הנהיגה, מוחלפת בדיקת מחזור הנהיגה NEDC אשר הייתה בשימוש קרוב ל- 40 שנה. בכדי למדוד באופן מדויק יותר נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים, הבדיקה החדשה - WLTP מתבצעת בתנאי מבחן מציאותיים יותר, כך שמדידות המעבדה משקפות טוב יותר את הביצועים של הרכבים על הכביש.

/
מחזור מבחן מבחנים דינמיים אשר מדמים טוב יותר נהיגת כביש בעולם האמיתי
/
זמן מחזור המבחנים נמשכים 30 דקות, 10 דקות יותר מבעבר
/
מרחק מחזור המבחנים מבוצעים על פני מרחק כפול מהמרחק שהיה נהוג בשיטת המדידה הקודמת (23.25 ק"מ)
/
סביבת נהיגה סביבת נהיגה דינמית יותר: 52% עירונית ו-48% בינעירונית
/
מהירות ממוצעת ומקסימלית המהירות הממוצעת במבחן עלתה ב-12.5 קמ"ש ל-46 קמ"ש, כאשר המהירות המקסימלית מגיעה ל-131 קמ"ש
/
איבזור הרכב איבזור הרכב, אשר משפיע על צריכת הדלק, נלקח בחשבון
/
יחסי העברה המבחן לוקח בחשבון יחסי העברה שונים לכל רכב
/
טמפרטורת מבחן סביבת המבחן נערכת כיום ב-23 מעלות וערכי C02 ב-14 מעלות

בהירות רבה יותר בתחום צריכת הדלק ופליטת המזהמים

/

בין ספטמבר 2017 לספטמבר 2018, כל המכוניות החדשות יצטרכו לעבור לשיטת מדידה WLTP (רכב מסחרי קל - שנה לאחר מכן). הדגם הראשון של טויוטה אשר עבר לשיטת המדידה החדשה הוא הפריוס, כבר ברבעון הרביעי של 2017. אנו בטויוטה מברכים על המעבר ל- WLTP, אשר יספק ללקוחותינו בסיס מדויק יותר לחישוב צריכת הדלק ופליטת מזהמים.

כמקדמי תפיסת עולם של ניידות, עסקנו עשרות שנים במחקר כיצד להפוך את כלי הרכב שלנו לידידותיים יותר לסביבה, תוך ייצור טכנולוגיות כגון הטכנולוגיה ההיברידית אשר הוכחו כמפחיתות פליטות גזי חממה, ומסייעות לחברה ולסביבה להפוך לנקיות יותר. "היברידיות היא עמוד השדרה של טכנולוגיית ההנעה של טויוטה, והיא אשר תסייע בהפחתת פליטת הפחמן ברכבינו ב- 90% עד 2050 ביחס ל-2010" - ד"ר יוהן ואן זיל, נשיא ומנכ"ל טויוטה מוטור אירופה. 

בדיקות יומיומיות, תוצאות מציאותיות

בדיקות ה- WLTP החדשות יבטיחו שמדידות המעבדה ישקפו טוב יותר את תנאי הנהיגה ביומיום. משמעות הדבר היא כי צריכת הדלק וערכי פליטות מזהמים של מכוניות חדשות ייצגו בצורה נאמנה יותר את הנתונים בפועל.

 

Discover Toyota’s quest for cleaner mobility

יש לך שאלות נוספות?

האם צריכת הדלק של המכונית שלי תשתנה?

האם צריכת הדלק של המכונית שלי תשתנה?

לא, צריכת הדלק שלך בפועל תישאר זהה, אבל סביר להניח כי הרכב שלך יקבל ערך CO2 רשמי וערכי צריכת דלק גבוהים יותר עקב מעבר לשיטת המדידה WLTP קפדני יותר - קרוב יותר למה שאת/ה רואה.

האם ערכי צריכת דלק WLTP ו- CO2 משקפים את הנתונים בפועל?

האם ערכי צריכת דלק WLTP ו- CO2 משקפים את הנתונים בפועל?

בדומה ל- NEDC, מבחני WLTP ממשיכים להיות מבחני מעבדה. כפי שסגנונות ותנאי נהיגה משתנים, כך צפויה להיות שונות בין הערכים הרשמיים לבין הנתונים בפועל.

מדוע עלה לפתע ערך ה- NEDC של המכונית שלי?

מדוע עלה לפתע ערך ה- NEDC של המכונית שלי?

עד סוף שנת 2020, ערכי NEDC Correlated עדיין יופיעו במקביל לערכי .WLTP גם במקרה בו הרכב נמדד בשיטת המדידה החדשה. התקנות מחייבות כי ערכי CO2 של WLTP ישוקפו גם במונחי NEDC Correlated , זאת ע"י שימוש בסימולטור שפותח על ידי הנציבות האירופית או באמצעות בדיקה פיזית מחודשת. שינוי זה עלול להוביל לעלייה בערכי  C02 של NEDC של רכבך, מה שיהווה גרסה מעודכנת של ה- NEDC (בהתבסס על (WLTP.

האם בדיקת WLTP מודדת גם מזהמים אחרים באיכות האוויר?

האם בדיקת WLTP מודדת גם מזהמים אחרים באיכות האוויר?

כן, בדיקת WLTP משמשת גם למדידת חומרים כגון פחמן חד חמצני (CO), פחמימנים (HC) ותחמוצות חנקן (NOx) וכן חלקיקים (PM / PN).

מתי ישתנו ערכי רכבים מסחריים קלים?

מתי ישתנו ערכי רכבים מסחריים קלים?

המעבר לשיטת המדידה WLTP ברכבים מסחריים קלים (N1) יחל החל מ-1 לספטמבר 2019, כשנה לאחר החלתו על רכבים פרטיים.

 

 

מדיניות הפרטיות שלנו

אנו עושים שימוש ב"עוגיות" (cookies) באתר על מנת לספק לך שירות טוב יותר. אם אתה מסכים לכך, המשך להשתמש באתר כרגיל, או למד כיצד לנהל את ה"עוגיות".