שיטה חדשה לבדיקת צריכת דלק ופליטה

תהליך בדיקת רכב קל בתיאום בינלאומי (WLTP)

מאז 1980, מבחני פליטה וצריכת הדלק האירופאיים בוצעו באמצעות: NEDC - New European Driving Cycle.
החל מ-1 בספטמבר 2017, מבחן חדש נוצר תהליך חדש לבדיקת רכב: WLTP - Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure,
בכדי לאפשר הן לבעלי ורוכשי מכוניות הבנה מציאותית יותר של ביצועי המכונית.

עם ההתקדמות בטכנולוגיית הרכב ושינויים בתנאי הנהיגה, מוחלפת בדיקת מחזור הנהיגה NEDC אשר בשימוש קרוב ל- 40 שנה. בכדי לספק דרך מדויקת יותר לחישוב והשוואת צריכת דלק ופליטה, הבדיקה החדשה - WLTP מתבצעת בתנאי בדיקה מציאותיים יותר, כך שמדידות המעבדה משקפות טוב יותר את הביצועים של המכונית על הכביש.

/
מחזור מבחן מבחנים דינמיים אשר מייצגים נאמנה יותר נהיגה בעולם האמיתי
/
זמן מחזור המבחנים נמשכים 30 דקות, 10 דקות יותר מבעבר
/
מרחק מחזור המבחנים נערכים על פני מרחק כפול (ואף יותר) מהמרחק שהיה נהוג למדוד בו (23.25 ק"מ)
/
שלבי נהיגה שלבים דינמיים יותר: 52% עירוניים ו-48% לא עירוניים
/
מהירות ממוצעת ומקסימלית המהירות הממוצעת היא 46.5 קמ"ש (עלייה של 12.5 קמ"ש), כאשר המהירות המקסימלית מגיעה ל-131 קמ"ש
/
ציוד אופציונאלי אלמנטים נוספים באפשרויות הרכב נלקחים בחשבון (המשפיעים על צריכת דלק ועל פליטת C02)
/
מוט הילוכים לכל רכב יש נקודות שינוע שונות ולא קבועות, אותן יש לקחת בחשבון
/
טמפרטורת מבחן מדידות נערכות כיום ב-23 מעלות (וערכי C02 תוקנו ל-14 מעלות), לעומת טווח קודם של 20-30 מעלות.

בהירות רבה יותר בתחום צריכת הדלק ופליטת המזהמים

/

בין ספטמבר 2017 לספטמבר 2018, כל המכוניות החדשות יצטרכו לסגל את נוהל הבדיקה WLTP (רכב מסחרי קל - שנה לאחר מכן). הדגם הראשון של טויוטה אשר יאמץ נוהל זה יהיה הפריוס, כבר ברבעון הרביעי של 2017. אנו בטויוטה מברכים על שינוי זה ל- WLTP, אשר יספק ללקוחותינו בסיס מדויק יותר לחישוב צריכת הדלק ופליטת מזהמים.

כמובילי אג'נדת ניידות נקייה, עסקנו עשרות שנים במחקר כיצד להפוך כלי רכב לידידותיים יותר לסביבה, תוך ייצור טכנולוגיות כגון היברידיות אשר הוכיחו את ערכן בהפחתת פליטות גזי חממה, ומסייעות לחברה ולסביבה להפוך לנקיים יותר. "היברידיות היא עמוד השדרה של תכניתינו הנקראית powertrain, אשר תסייע בהפחתת פליטת הפחמן ברכבינו ב- 90% עד 2050 ביחס ל-2010" - ד"ר יוהן ואן זיל, נשיא ומנכ"ל טויוטה מוטור אירופה. 

בדיקות יומיומיות, תוצאות מציאותיות

בדיקות ה- WLTP החדשות יבטיחו שמדידות המעבדה ישקפו טוב יותר את המצבים שתחוו בחיי היומיום. משמעות הדבר היא כי צריכת הדלק וערכי פליטות מזהמים של מכוניות חדשות ייצגו בצורה נאמנה יותר את הנתונים בפועל.

 

Discover Toyota’s quest for cleaner mobility

יש לך שאלות נוספות?

האם צריכת הדלק של המכונית שלי תשתנה?

האם צריכת הדלק של המכונית שלי תשתנה?

לא, צריכת הדלק שלך בפועל תישאר זהה, אבל סביר להניח כי הרכב שלך יקבל ערך CO2 רשמי וערכי צריכת דלק גבוהים יותר עקב תהליך בדיקת WLTP קפדני יותר - קרוב יותר למה שאת/ה רואה.

האם ערכי צריכת דלק WLTP ו- CO2 משקפים את הנתונים בפועל?

האם ערכי צריכת דלק WLTP ו- CO2 משקפים את הנתונים בפועל?

בדומה ל- NEDC, מבחני WLTP ממשיכים להיות מבחני מעבדה. כפי שסגנונות ותנאי נהיגה משתנים, כך צפויה להיות שונות בין הערכים הרשמיים לבין הנתונים בפועל.

מדוע עלה לפתע ערך ה- NEDC של המכונית שלי?

מדוע עלה לפתע ערך ה- NEDC של המכונית שלי?

במשך תקופת מעבר מסוימת (עד סוף שנת 2020), ערכי NEDC עדיין יופיעו במקביל לערכי WLTP. כאשר לא ניתן עוד להשתמש בערכי NEDC הישנים, התקנות מחייבות כי ערכי CO2 של WLTP יתורגמו בחזרה לערכים המקבילים של ערכי NEDC באמצעות "ערכי מתאם". דבר זה יבוצע באמצעות כלי סימולציה שפותח על ידי הנציבות האירופית או באמצעות בדיקה פיזית מחדש, מה שעלול להוביל לערכים גבוהים יותר של ערכי C02 של NEDC של רכבך, מה שיהווה גרסה מעודכנת של ה-NEDC (בהתבסס על WLTP).

האם בדיקת WLTP מזהה גם מזהמים אחרים באיכות האוויר?

האם בדיקת WLTP מזהה גם מזהמים אחרים באיכות האוויר?

כן, בדיקת WLTP משמשת גם למדידת חומרים כגון פחמן חד חמצני (CO), פחמימנים (HC) ותחמוצות חנקן (NOx) וכן חלקיקים (PM / PN).

מתי ישתנו ערכי רכבים מסחריים קלים?

מתי ישתנו ערכי רכבים מסחריים קלים?

תקנות WLTP יהיו חובה על כל כלי הרכב במסחריים הקלים (קטגוריות N1(iii) N1(ii) ו-N2) החל מ-1 בספטמבר 2019, שנה לאחר הרכבים הפרטיים.

 

 

מדיניות הפרטיות שלנו

אנו עושים שימוש ב"עוגיות" (cookies) באתר על מנת לספק לך שירות טוב יותר. אם אתה מסכים לכך, המשך להשתמש באתר כרגיל, או למד כיצד לנהל את ה"עוגיות".