הרכב החשמלי החדש של טויוטה - העתיד מגיע לישראל | Toyota
  1. Company
  2. News, Stories and Events
  3. הרכב החשמלי - קווים לדמותו

רכב חשמלי - העתיד כבר פה

טויוטה עושה צעד אחד נוסף לקראת החזון של תחבורה נטולת מזהמים, ומציגה את סדרת bZ

בעזרת הניסיון העצום של טויוטה במערכות הנעה חשמליות, סדרת bZ החדשה מייצגת את הדור הבא של כלי הרכב החשמליים והחדשניים המונעים על ידי סוללה ומציגה שילוב של עיצוב מודרני ומתוחכם לבין יכולות יוצאות דופן, אמינות ושימושיות.

מאז השקתה של הפריוס, המכונית ההיברידית-חשמלית הראשונה (1997), טויוטה הייתה גאה להיות חלוצת הטכנולוגיה ההיברידית חשמלית. עם השנים טכנולוגיות ההנעה החשמלית הוסיפו והשתכללו וכיום כוללת קטגורית הרכבים המונעים על ידי חשמל שלושה סוגים של רכבים:

  • רכבים היברידים חשמליים - ברכבים אלו מותקנים שני מנועים, מנוע בנזין ומנוע חשמלי, הפועלים יחד על מנת לספק כוח ומומנט, כאשר המנוע החשמלי משמש בעיקר לנסיעה בתוך העיר ובפקקים ומנוע הבנזין משמש לנסיעות ארוכות או למקרים בהם יש צורך במומנט כמו בהאצה או עקיפה. המנוע החשמלי ברכבים אלו נטען באמצעות מערכת הטענה עצמית, אשר מטעינה אוטומטית את הסוללה דרך מנוע הבנזין, חוסכת חיבור למקור חשמל ומאפשרת ניצול מירבי של הטכנולוגיה ההיברידית ומינימום צריכת דלק ופליטות מזהמים.
  • רכבים היברידים נטענים - רכב היברידי-נטען (פלאג-אין) מצויד אף הוא בשני מנועים - מנוע בנזין ומנוע חשמלי ומצויד בסוללה גדולה מזו של הרכב ההיברידי-חשמלי, אך כאן הסוללות נטענות גם על ידי מקור מתח חיצוני - עמדת טעינה או שקע חשמל. הודות לסוללה הגדולה הרכב יכול לנסוע על חשמל בלבד בטווחים ארוכים יותר ללא שימוש בדלק וללא פליטת מזהמים. מנוע הבנזין נכנס לפעולה כשיש צורך בתוספת כוח (למשל בעת האצה), או כאשר הסוללה מתרוקנת. הטענה של הסוללה באופן תדיר תאפשר נסיעה על חשמל בלבד ברוב צרכיו היום יומיים של הנהג תוך חיסכון משמעותי בצריכת הדלק.
  • רכבים חשמליים - רכבים המונעים על ידי מנוע חשמלי אחד או יותר וסוללה בעלת קיבולת גבוהה בלבד הנטענת ממקור מתח חיצוני. ברכבים אלו אין שימוש בדלק ולכן גם פליטת המזהמים שלהם היא אפסית.

טויוטה מובילה את הדרך לעולם החשמלי

בנוסף לטכנולוגיה ההיברידית חשמלית, קיימים היום גם רכבים המונעים על ידי מימן, אשר אינם מזהמים את הסביבה ואפילו מטהרים את הסביבה בעזרת פליטת טיפות מים נקיים ומטוהרים בזמן נהיגה. הטכנולוגיה החדישה של הנעה באמצעות מימן מופעלת על ידי תגובה כימית בין מימן וחמצן בתוך תאי הדלק במקום באמצעות בעירה של דלקים מאובנים. גם בטכנולוגיה עתידית זו טויוטה כבר מובילה, עם טויוטה מיראי, רכב עתידני המופעל על ידי מימן שהוצג על ידי טויוטה כבר בשנת 2014.

האם התשתית בישראל מותאמת לכמות כזו של רכבים חשמליים חדשים?

פריסת רשת עמדות ההטענה בישראל הולכת ומתרחבת, כך שטעינת מכונית חשמלית המונעת על ידי סוללה הופכת לפשוטה ונוחה. בנוסף, ישנם מספר סוגים של עמדות להטענת רכב חשמלי:

אפשרויות מעוררות השראה

  • טעינה מהירה - עמדות אלו ממוקמות בדרך כלל במקומות ציבוריים כגון תחנות דלק וקניונים. עמדות אלו יעילות במיוחד ומסוגלות לטעון סוללת 50 קוט"ש של רכב חשמלי בתוך חצי שעה בלבד*.
  • טעינה ייעודית - אלו עמדות הטעינה הנפוצות ביותר, הנמצאות בחניות של בנייני מגורים, בדרכי גישה ובמגרשי חניה של בנייני משרדים. עמדות ייעודיות אלו מציעות טעינה מהירה יותר משקע חשמל רגיל ומסוגלות לטעון סוללה של רכב חשמלי בתוך 5-20 שעות*.

המסע שלכם אל מעבר לאפס פליטות מזהמים

 הרכבים החשמליים מאפשרים לכם לשמור על הסביבה ועל כדור הארץ, ובמקביל ליהנות מביצועים יוצאים מן הכלל וממגוון תכונות חדשניות. כשאתם שוקלים רכישת רכב חשמלי חדש, מומלץ לבחון את אותן תכונות ופרמטרים ולוודא שהרכב החשמלי החדש שלכם מאפשר לכם ליהנות מאותם יתרונות:

טווח נסיעה – בתחילת דרכם הרכבים החשמליים התאפיינו בטווחי נסיעה קצרים יחסית. הרכבים מסדרת bZ של טויוטה יוצרו מתוך תכנון למקסם את היעילות האנרגטית של הרכב ולהתחשב באנרגיה שלו כדי לייצר חשמל, וכך למקסם את טווח הנסיעה. הודות לניסיונה הרב בפיתוח טכנולוגיית סוללה וניהול יעיל של זרימת אנרגיה, הרכבים החשמליים מונעי הסוללה של טויוטה מציעים ביצועים אמינים ביותר לאורך זמן. הסוללות המתקדמות שפותחו על ידי המהנדסים שלנו כדי להחזיק מעמד לאורך זמן, מאפשרות טעינה המספיקה לשימוש יומיומי לאחר טעינת לילה.

הטענה - הרכבים החשמליים מונעים על ידי סוללה חשמלית נטענת, המספקת את החשמל למערכת ההנעה. סוללה זו דורשת הטענה חיצונית, אותה ניתן לבצע בעמדות טעינה ייעודיות

עלויות הנסיעה - הרכבים החשמליים פועלים על סוללה נטענת ואינם זקוקים לדלק, ולכן עלויות השימוש בהם נמוכות יותר מרכב המונע על ידי מנוע בנזין ואפילו מרכב חשמלי היברידי, וכוללות את עלות החשמל בלבד.

איכות הסביבה – הדאגה לאיכות הסביבה הובילה רבים לנהוג במכוניות קטנות על מנת להפחית את זיהום האוויר. אך בשנת 2024 יש יותר ויותר מכוניות חשמליות בישראל הפועלות על כוח הסוללה בלבד, משתמשות באפס דלק ומפיקות אפס פליטות מזהמים. מכיוון שהרכבים החשמליים תורמים לאיכות אוויר משופרת בערים, אתם יכולים להרגיש חופשי ליהנות גם מ-SUV או קרוסאובר חשמלי, ולנהוג בהם כמה שתרצו ובכל מקום, מבלי לחשוש מפליטת מזהמים.

בנוסף, טויוטה דואגת לצמצום הפגיעה בסביבה באמצעות יצור סוללות ורכיבים מחומרים הניתנים לשימור ולשימוש חוזר בעתיד, או אפילו למחזר לסוללות חדשות. תכנית האיסוף שלנו מבטיחה שכאשר הסוללות של מכוניות חשמליות מגיעות לסוף חייהן, הן מטופלות בצורה בטיחותית ואחראית.

סדרת טויוטה bZ פותחה כדי להתאים לחיים ולחוויות בעולם האמיתי. הודות לפלטפורמה ייעודיות חדשה לכלי רכב חשמליים שנולדה מתוך חשיבה חדשנית, סדרת Toyota bZ הולכת רחוק יותר במטרה לחולל שינוי בחברה שבה אנו חיים במטרה להפוך את הניידות לנגישה ומהנה עבור כולם.

*זמני ההטענה המלאים בפועל תלויים בגודל הסוללה, בתשתית החשמל, בהספק עמדת הטעינה ובקיבולת הטעינה של הרכב