בולטים בשטח

רכבי SUV וקרוסאובר תופסים נוכחות

בשבת בבוקר עולים עם הילדים לרמת הגולן. הירידה התלולה לכנרת, העליה המפורסמת למבוא חמה והכבישים הפתוחים בגולן הם רק חלק מהאטרקציות הקבועות בנסיעה כזו. בראשון יוצאים כרגיל לעבודה ובדרך מורידים את הילדים בבית הספר. נהיגה איטית בתוך העיר העמוסה ולאחר מכן המשך לפקקים בכבישים הבינעירוניים. אלה רק חלק מהדוגמאות המלוות את שגרת החיים. בתוך כל זה נוצר הצורך למצוא את הדרך הטובה ביותר, הנוחה והמתאימה ביותר.
 
בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה משמעותית בנוכחות של רכבי SUV וקרוסאוברים. אלה לא בהכרח רכבי שטח טהורים אלא שילוב של פנאי ושטח – Sport Utility vehicle או בקיצור SUV.

במשך שנים רבות הייתה הפרדה ברורה בין רכבים משפחתיים המשמשים בעיקר לנסיעות יומיומיות, עירוניות ובין עירוניות, לבין רכבי שטח ששימשו את המשפחה בזמן יציאה לטיולי פנאי. הרכבים נראו אחרת, התנהגו אחרת ונתפסו אחרת. המכוניות המשפחתיות הותאמו לדרך סלולה והתמקדו בנוחות הנסיעה ובחסכון בדלק, בעוד רכבי שטח עוצבו בכבדות ואובזרו במנועים גדולים להשגת תנאי עבירות טובים בדרכים לא סלולות.
 
עם השנים הלך והיטשטש ההבדל בין הפנאי לבין השטח, תרבות הפנאי הלכה והתרחבה והובילה לדרישה הולכת וגוברת לרכבים משפחתיים גדולים ומרווחים, שיכולים לשמש את בעליהם גם בשעות הפנאי לנסיעה בדרכים סלולות וגם בתנאי שטח. 

כיום, דגמי ה-SUV  מאפשרים למשפחות למצוא את הדרך הטובה ביותר עבורן וכך ליהנות מכל העולמות שיש לדרכים בארץ להציע. טויוטה, מותג הרכב המוביל בעולם, נכנסה במלוא העוצמה לשוק זה ומציעה מבחר דגמים ברמה הגבוהה ביותר, לרבות רכבים היברידיים, ביטחותיים, בעלי רמות גימור שונות ואבזורים איכותיים ומגוונים.
 

רכבי פנאי שטח: עולם חדש נפתח


הצורך של הלקוחות ברכבים דו-שימושיים הביאה את קטגוריית ה-SUV – רכבי ה"כביש-שטח" או "רכב פנאי שטח", המשלבים תכונות של מכוניות משפחתיות עם תכונות של רכבי שטח, ומציעים לנהגים ולנוסעים ליהנות משני העולמות.

חשוב לציין כי טויוטה הייתה יצרנית הרכב הראשונה שלמעשה המציאה את קטגוריית הפנאי-שטח, כאשר הציגה את רכב השטח העירוני הראשון בעולם – Toyota RAV4. גם כאן, בדומה לסגמנטים אחרים בתחום הרכב, בעקבותיה הגיעו יצרניות נוספות, אך על היתרונות שיש לדגמי ה-SUV  של טויוטה אין עוררין. הדגמים הראשונים היו פופולריים מאוד בשנות התשעים ותחילת שנות ה-2000, אך זכו לביקורת רבה עם עליית המודעות לאיכות הסביבה בשל גודלם ובשל צריכת הדלק הגבוהה, מה שהוביל את היצרניות בקטגוריה לשפר את הדגמים מהדור הקודם, ולהמציא מחדש את הקטגוריה על מנת לעמוד בביקוש ולספק לנהגים רכב שהוא גם חזק וגם חסכוני ומזהם פחות.

טויוטה הדוגלת באג'נדה של רכבים חסכוניים בדלק, לצד רכבים חזקים ועמידים, שוב הובילה והציגה בקטגוריה לראשונה דגמים היברידיים, כמו Toyota RAV4 - SUV היברידי עוצמתי ו-  Toyota C-HR- קרוסאובר עירוני חדש ומעוצב, אשר הפך ללהיט.
 

ההיברידים יוצאים לשטח: קרוסאוברים ורכבי SUV בעידן ההיברידי

הדור החדש של רכבי ה-SUV הביא לנהגים בדיוק את הבשורה לה ציפו – הם משלבים את התכונות העיקריות של כל אחת מהקטגוריות ומציעים לנהגים רכב פנאי שטח משודרג, חזק וחסכוני.
דגמים אלו משלבים תכונות של רכב שטח, אם מבחינת צורתם, המבנה שלהם (חלקם בנויים על שלדת סולם, המאפשרת תנאי עבירות מעולים בשטח), או ביצועיהם (חלקם בעלי הנעה כפולה 4*4 ויכולות גרירה משופרות). יחד עם זאת, הם משלבים תא נוסעים ותא מטען הדומים לאלה של מכוניות סטיישן או מיניוואן, ומעניקים נוחות ופרקטיות מירבית לנהג ולנוסעים.

 
פריחתה של הקטגוריה הובילה לכך שנהגים רבים רכשו את רכבי הפנאי-שטח, אך עשו בהם שימוש בעיקר בכבישים סלולים. מגמה זו הולידה רכב מסוג קרוסאובר - בעל השלדה האחודה שמשקלה הנמוך מסייע לצריכת דלק נמוכה, להשגת התנהגות טובה בכבישים סלולים ולחיסכון בהוצאות תחזוקה.
כיום מבוססים רכבים אלה, רובם ככולם, על שלדות של מכוניות פרטיות ובמקרים רבים נהנים מרמת אבזור של סטיישנים ומסחריות שנועדו להקנות להן מראה מוקשח. 

התקדמות נוספת בקטגוריה חלה בשילוב המנועים ההיברידים. כמובילה בתחום הרכבים ההיברידים, טויוטה שילבה את הטכנולוגיה שפיתחה בדגמיה ובכך יצרה סטנדרט חדש של רכבי פנאי שטח חסכוניים במיוחד.
בחלק גדול מהדגמים בקטגוריה הזו, טויוטה מציגה גם גרסה היברידית, ביניהם HR-C Toyota ו- 4RAV אשר מאופיינים בצריכת דלק נמוכה ללא ירידה בביצועי הרכב וביכולות העבירות בשטח.
השיפורים והשינויים ברכבים והתאמתם לדרישות הצרכנים כיום, שינו את מעמד הקטגוריה בשוק - ועל הכביש. אחרי שנים בהן זכו לדימוי בעייתי של מכוניות גדולות, מזהמות וזללניות, הקטגוריה הזו מתחזקת וזוכה לעדנה מחודשת. 

טויוטה RAV4: הכי חזק בעיר

טויוטה ראב 4 נחשב לדגם שהמציא את קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים. עכשיו הוא מגדיר את הקטגוריה מחדש עם כניסתו של ראב 4 בגרסה ההיברידית.
ראב 4 ההיברידי מתאפיין בשילוב של מנוע עוצמתי 200 כ"ס, עם טכנולוגיה היברידית שקטה וחסכונית. רכב הפנאי שטח מגיע עם עיצוב יוקרתי וקשוח, שמותיר רושם עז בכל מקום בו הוא עובר, בכביש או בשטח.
טכנולוגיית RDrive Synergy Hybrid משלבת בין שני מנועים - מנוע חשמלי ומנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, המאפשרים את בחירת מצב הנהיגה האופטימלי לביצועים יוצאי דופן ונתוני צריכת דלק מרשימים.

/

מצב נהיגה EV מכניס אוטומטית לפעולה את המנוע החשמלי. במצב זה, הרכב אינו צורך דלק, אינו פולט CO2  ומתאים למצב עמידה במקום, נהיגה איטית בפקקים, או נהיגה בחניון (מוגבל לכ- 1.5 ק"מ). מצב נהיגה ECO מתאים לנסיעה יומיומית רגילה בדגש על חיסכון בדלק, ומצב SPORT לנהיגה ספורטיבית.
הדור הרביעי של טויוטה ראב 4 מציע עיצוב קשוח יותר ומרחב מוגדל בתא הנוסעים. עם ריפודים מהודרים, מערכת מולטימדיה מתקדמת, ומערכת כניסה והתנעה חכמה ללא מפתח. הראב 4 מעניק לכם חווית נהיגה יוקרתית במשך ימות השבוע, ומציע לכם את הדרך האולטימטיבית למפלט בסוף השבוע ולנהיגה חווייתית בדרכים חדשות. 

Toyota C-HR: הקרוסאובר ההיברידי שמרגש את העיר

Toyota C-HR, אשר הושק בפברואר האחרון, מביא עמו דינמיות חדשה לשוק הקרוסאובר. הוא משלב בין מרכב עליון דומה לרכב קופה לבין בסיס עוצמתי של רכב פנאי.
הרכב הפופולרי, שהושק בישראל ב-2017, מציע עיצוב חיצוני ופנימי מתוחכם ויוצא דופן, חווית נהיגה דינמית ומערכת בטיחות מקורית Toyota Safety Sense מתקדמת ומשודרגת כסטנדרט. 

/

Toyota C-HR -כולל את הדור החדש של ההנעה ההיברידית של טויוטה. מערכת יעילה וחסכונית המותאמת בצורה אופטימלית למבנה הרכב ותורמת לביצועים חדים יותר. המערכת מתוכננת להעניק תגובה טבעית, מיידית וחלקה בכל לחיצה על דוושת הדלק, וכך הופכת את הנהיגה ב Toyota C-HR לנעימה ואינטואיטיבית יותר.

העיצוב הייחודי של הדגם המלוטש, מתבסס על הפלטפורמה הטכנולוגית החדשנית של טויוטה - פלטפורמת ה-TNGA - Global Architecture-based platform - שהותאמה לדרישות המיוחדות של דגם קרוסאובר היברידי, דינאמי ומעוצב. הפלטפורמה מציעה מרכז כובד נמוך, קשיחות גבוהה לדינמיקה מהנה ונוחות נהיגה וחופש עיצובי עם גובה רכב מופחת.

טויוטה לנד קרוזר: ללא פשרות, ללא גבולות

הלנד קרוזר, שמוביל זה שנים את הקטגוריה ונחשב לאייקון ולרכב השטח האולטימטיבי, תוכנן ופותח להתמודד עם תנאי הנהיגה האתגריים ביותר.
הלנד קרוזר, אשר מגיע בדגם ארוך או קצר וברמות גימור שונות, הוא חזק

/

ועוצמתי, מרווח ורב-גוני מבפנים, מאובזר כהלכה ומוכן לכל עיקול וסיבוב העומדים לפניך. מדובר בתמהיל משובח של מספר טכנולוגיות פורצות דרך, שמעניק זריזות ויציבות בכל מקום - מהרחובות בעיר ועד למדרונות סלעיים מאתגרים, ומבטיח ביצועים ללא מתחרים על הכביש ובשטח, בנהיגה ארוכה או קצרה.

הלנד קרוזר שומר על שורשי השטח שלו ולוקח אותך לכל מקום שתרצה עם יכולת תמרון אתלטית ויציבות איתנה כסלע, המציעה גם נוחות ונסיעה מפנקת בעיר ומחוצה לה, כל זאת בגימור מוקפד ונוחות בלתי מתפשרת שממשיכה איתך בכל דרך שתבחר.

טויוטה היילקס: ה-Pick-up הטוב בעולם

ב-2018 ימלאו 50 שנה לרגע שבו ההיילקס הראשון עלה על הכביש. מאז הוא עבר מסע ארוך, בכביש, בשטח ובכל דרך שתרצו. מדובר באגדת שטח אמיתית, רכב שטח 4X4 קשוח, שיכול להתמודד בצורה מושלמת עם כל תנאי שטח – מהמדבר בדרום ועד שמורות הטבע בצפון הארץ. ובעולם? מהקוטב הצפוני ועד המדבריות של ראלי דקאר. המורשת של הביצועים, האמינות והריגוש ישרתו אתכם היטב בכל עבודה ובכל יום מחדש.

/

בארץ משווקים שני דגמים של טויוטה היילקס 4x4 , דגם בעל תיבת הילוכים ידנית ודגם בעל תיבה אוטומטית. הדגמים כוללים מערכת VSC המשמשת לבקרת יציבות ברמה הגבוהה ביותר. זו מערכת היודעת לזהות סכנות החלקה או איבוד שליטה. מטרתה היא לייצב את הרכב ולהמשיך בנסיעה בטוחה, גם בשטח וגם בכביש. באפשרותה להפעיל בצורה מבוקרת את הבלמים בכל גלגל בנפרד. המערכת שומרת על יציבות ומונעת החלקה בפניות חדות או בכבישים חלקים.

ועכשיו, זה הזמן לצאת לשטח, תרתי משמע. היתרונות הרבים של רכבי הפנאי שטח של טויוטה יאפשרו לכם לצלוח את הטיפוס לחרמון בקלות, לשרוד את הירידה לים המלח, להתמודד עם כבישים חלקים, להכניס את הילדים בצורה מרווחת וקלה לרכב ועוד, ועוד.
רוצים להיווכח מקרוב? מעוניינים לרכוש רכב פנאי שטח (SUV) מבית טויוטה? תאמו כאן באתר נסיעת התרשמות ללא התחייבות ותוכלו לבדוק בנסיעה את כל הטכנולוגיות והיתרונות אותם פירטנו במאמר.

מדיניות הפרטיות שלנו

אנו עושים שימוש ב"עוגיות" (cookies) באתר על מנת לספק לך שירות טוב יותר. אם אתה מסכים לכך, המשך להשתמש באתר כרגיל, או למד כיצד לנהל את ה"עוגיות".