חגיגה ירוקה

טויוטה מציינת מסירות של 75,000 היברידיות בישראל

יוניון מוטורס היא מובילת שוק עולמית בשיעור מכירות הרכבים ההיברידיים

בדיקה מיוחדת מעלה כי ההיברידיות של טויוטה הביאו לחסכון כולל בזיהום של כ-390 אלף טון CO2 בישראל לאורך השנים

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מציינת אבן דרך משמעותית עם מסירת הרכב ההיברידי ה- 75,000 בישראל. הרכב, מסוג טויוטה C-HR מדגם C-HIC בצבע אפור מתכתי עם גג שחור, נמסר ללילך אלון מכפר יונה, בטקס חגיגי שהתקיים בסוכנות מורשית טויוטה דנאל מוטורס שבכפר סבא. הרכב נמסר לרוכשת על ידי מנכ"ל טויוטה בישראל, אנדרו חורש ובעלי הסוכנות האחים יעקב ואיציק כהן.

בשנת 1997 הציגה חברת טויוטה העולמית את הפריוס, הרכב האייקוני ששינה את הדרך בה אנו נוסעים. זו הייתה המכונית הראשונה שלא נזקקה לטעינה הודות לטכנולוגיה היברידית חדשנית פורצת דרך.

הטכנולוגיה ההיברידית, שהפכה בשנים האחרונות להיות פופולרית מאוד לא רק בקרב לקוחות טויוטה, הגיעה לישראל בשנת 2004 כאשר יוניון מוטורס הציגה לראשונה מכונית היברידית בישראל - הדור השני של המכונית האייקונית – הפריוס. הבשורה התקבלה אז בחשדנות יחסית ובאותה שנה נמכרו 10 מכוניות היברידיות בלבד.

אולם הצמיחה במכירות הייתה עקבית ובטוחה: בשנת 2007 כבר מסרו בטויוטה את הרכב ההיברידי ה- 1,000 ובשנת 2012 נעו על הכבישים כבר כ- 10,000 רכבים היברידיים מדגמי פריוס, אוריס ויאריס. ב- 2013 הצטרפו למשפחת הדגמים ההיברידיים גם הקאמרי והפריוס+ וב- 2016 רכב הכביש-שטח הראשון ה- 4RAV בגרסתו ההיברידית והוכיח שטכנולוגיה ירוקה ומתקדמת מוטמעת בהצלחה גם בדגמים הקשוחים יותר.

ה- C-HR Toyota שהושק ב-2017 כבר היה ללהיט מכירות בכל קנה מידה עם קרוב ל- 4,000 מסירות בשנת ההשקה ו - 300 רכבים שנמכרו אונליין במכירה מוקדמת עוד לפני שהרכב הגיע אל אולמות התצוגה והצלחתו סללה את הדרך לציון דרך נוסף שנרשם בשנת 2018, אז מחצית מכלל המכירות של יוניון מוטורס היו של דגמים היברידיים.

השנה, כבר רשמה טויוטה הישג חסר תקדים ומכרה במחצית הראשונה של שנת 2019 יותר רכבים היברידיים מאשר בכל בשנת 2018, בהובלת הקורולה ההיברידית המכונית הפופולרית בישראל עם מכירות של למעלה מ - 12 אלף מכוניות מאז השקתה בפברואר.

גם באירופה רשמה טויוטה שיא מכירות - במחצית הראשונה של השנה נמכרו 275,300 רכבים היברידיים, עלייה של 18% בהשוואה לשנה שעברה. יוניון מוטורס מציעה בישראל את מבחר הדגמים ההיברידיים הגדול ביותר. הדגמים הפופולריים הם כאמור הקורולה וכן RAV4 (כ- 3,680 רכבים מסירות בינואר-אוגוסט) ו- Toyota C-HR (כ- 3,470 רכבים).

חישוב מיוחד שערכה יוניון מוטורס לרגל האירוע החגיגי, העלה כי ההיברידיות שמכרה טויוטה החל משנת 2007 הביאו לחסכון כולל בזיהום בישראל של כ390- אלף טון CO2 לאורך השנים, לעומת מצב בו המכוניות שהיו נמכרות היו בעלות הנעת בנזין רגילה. במונחים של היקף חסכון הפליטה המושג כעת הנ"ל שווה ערך להיקף פחמן דו חמצני אשר נדרשים 1.66 מיליוני עצים בכל שנה על מנת לטהרו.

 

מתודולוגיה לחישוב חסכון פליטת CO2 – 2007-2019
נתוני פליטת CO2 עבור דגמי טויוטה ההיברידיים הנו נתון פליטות ממוצע עבור דגמי טויוטה ההיברידיים אשר נמסרו בישראל בכל אחת משנות התחשיב , לפי מדד זיהום NEDC 
נתוני זיהום לרכב "אלטרנטיבי להיברידי" – מבוסס על ממוצע פליטות CO2 בשוק עבור כלי רכב פרטיים בכל אחת משנות התחשיב – לפי מדד NEDC (הלמ"ס)
נסועה ממוצעת לתחשיב:

ממוצע א' ק"מ בשנה לציי רכב: 29.7
ממוצע א' ק"מ בשנה לרכב פרטי: 17.5
הנחת התפלגות מכירות ציי רכב / פרטיים בשיעור 50/50.
פליטת זיהום עבור רכב ברישום ציי רכב - מחושב לפי ממוצע ק"מ ציי רכב ב-3 שנותיו הראשונות ולאחר מכן לפי ממוצע ק"מ רכב פרטי – (מהשנה הרביעית ואילך – בהנחה כי עבר ליד פרטית).

/

לגלות עוד

משפחה מודרנית: איך בוחרים היום מכונית משפחתית? משפחה מודרנית: איך בוחרים היום מכונית משפחתית? כאשר שוקלים לרכוש מכונית משפחתית יש להתחשב לא רק בביצועים ובמחיר, הרי מדובר במשפחה שלנו ולכן הבטיחות מעל הכל, אבל גם העיצוב חשוב, נוחות בחלל הנוסעים ככלל ובמושב האחורי בפרט ולא לשכוח גם את תא המטען, אמינות, פרקטיות ועוד. כדי להקל עליכם הכנו את המדריך המלא לבחירת משפחתית מבית טויוטה, שמציעה מבחר מרשים שעונה על מגוון הצרכים של המשפחות השונות. טויוטה היא מותג הרכב עם שיעור הנאמנות הגבוה ביותר טויוטה היא מותג הרכב עם שיעור הנאמנות הגבוה ביותר שלושה מותגים יפניים מדורגים בראש רשימת נאמנות הלקוחות המודדת את דבקות הצרכנים במותג הרכב בעת החלפה של רכב קיים בחדש, כך קובע מחקר המבוסס על ניתוח 13.9 מיליון עסקאות בשוק הרכב בארה"ב בין השנים 2007 ל- 2017. COROLLA  החדשה - המשפחתית הבטיחותית והמתקדמת ביותר בישראל COROLLA החדשה - המשפחתית הבטיחותית והמתקדמת ביותר בישראל יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA, מודיעה על התחלת שיווק הקורולה החדשה, המשפחתית הנמכרת בישראל ודגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בכל הזמנים. הטכנולוגיה המתקדמת של TOYOTA הטכנולוגיה המתקדמת של TOYOTA במסע אל עבר המכונית האקולוגית האולטימטיבית, מיישמת טויוטה כל העת טכנולוגיות חדשות שנועדות להפחית את רמת פליטת הפחמן הדו-חמצני, גז מזהם המשפיע על דפוסי אקלים ארוכי-טווח.
מדיניות הפרטיות שלנו

אנו עושים שימוש ב"עוגיות" (cookies) באתר על מנת לספק לך שירות טוב יותר. אם אתה מסכים לכך, המשך להשתמש באתר כרגיל, או למד כיצד לנהל את ה"עוגיות".